Personlig bilde

Jamtkule (Utstyr og tilbehør)

av qualibra @, tirsdag 12. juli 2016, kl. 11:10 (559 dager siden) @ Håvard

Unnskyld at jeg blander meg i , nå som dere hadde det så koseli' .:-D

Skjønner at dere søker autentisitet ved å bruke "Jamtkule", men den mest stabile kula jeg noen gang har skutt med i dette kaliberet , er Lyman Plains 395grns med .503" diameter på det største .Den koner mot skjørtet, og selv om jeg nå for tiden har gått over til .50-70 Govt. hylser i børsa mi , så slipper hylsa kula uten å knipe - enda disse hylsene er tett oppunder 45 mm lange . Kjøpte 60 stykker .50-70 hylser av en som averterer gjavnlig her på siden, men ødela de første 20 fordi jeg i min villfarelse trodde at hylsen måtte dreies ned foran kraven - noe som ikke er nødvendig i mitt kammer .
Kraven må dog reduseres i DM .

Nå sklei jeg ut her, men som sagt - den Lymankula går meget godt .
Har skutt meget gode samlinger på 300 meter med den , som jeg ikke har tatt bilde av, men som jeg har pålitelige vitner som bekreftelse på .
På 100 meter så skyter denne kula i mi børse omtrent like tett som en .45-70 Springfield i meget god stand . Det samme gjelder for 300 meter'n, sjøl om siktene nok utgjør et hinder for hva som egentlig er mulig med 12mm Remington . Skytter'n er jo det svakeste leddet, om noen skulle tro at jeg hadde glømt dette faktum .

Dere som har adgang til 300 meter, burde teste 12 mm Remington på dette holdet .
Det er faktisk meget gøy !:rotfl:

--
qualibra

Hele tråden:

RSS på tråd