Personlig bilde

38 Smith & Wesson (Håndvåpen)

av jrr50 ⌂ @, Tysnes, mandag 24. oktober 2016, kl. 18:21 (449 dager siden) @ laffa

Jeg har hatt flere av disse og de er oppgitt med ogival kule på ,361-362" . Etter hva S&W oppgir , men jeg kjøpte noen kuler fra HC i Frankrike ,
De var faktisk hele 365-366" og de gikk svært greit, var ei stund litt bekymret for de ble for store men de funket bra , det var derimot svært varierende vekt på de fra HC og flere hadde støpe feil utvendig og bobler i støpen så det var nok det som gjorde de var varierende vekt ,
Men de hadde en tynnere kant nederst der de gikk ned i hylsa sa de var lett og sette i for hånd til og med
, de var 358" på den nederste kanten som skulle ned i hylsa og da kom alt over denne i flukt med ytterkanten på hylsa
(på samme vis som på ei 22long rifle patron, )
og da som nevnt lengre oppe ,bar da altså største diameter på dem ,365-366" over de to båndene som gikk rundt kula ,
det du kan bruke også er 38 short colt kuler de er nok 0,001-0,002" større men så lenge de er i reint bly går det fint, jeg fikk noen som var til 38 short colt senere og de funket også veldig bra .

Mener etter husken ,( en dårlig husk ) at det var ,362" /147 grains for 38 sw , og ,365" /157grains for short colt (og long colt ) kuler .

--
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne min hjemmeside: www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)

Hele tråden:

RSS på tråd