Personlig bilde

Rapport fra Nordisk 2010 (Stevner)

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, fredag 16. juli 2010, kl. 21:56 (2477 dager siden)

Nordisk mesterskap i svartkruttskyting er i gang. Egentlig skulle mesterskapet vært arrangert i København, men da danskene fikk problemer med myndighetenes svartkruttlovgivning tok Finland over på kort varsel. Nordisk arrangeres i Orivesi, som ligger ca. 20 mil nord for Helsinki.

Det ser ikke ut til å bli mer enn ca. 70 deltagere i år, og de fleste er naturlig nok finner. Vi var opprinnelig ti nordmenn som skulle stille, men Dag M. Winge og Ståle Helland ble stoppet av et fergehavari i Umeå og måtte gjøre vendereis til Norge. Fra Norge stiller følgende skyttere: Arne Riis, Ragnar Hegge, Oddvar Deberitz, Kjell Bergersen, Sondre Nordhagen, Rune Stensrud, Håvard Hansen og Øyvind Flatnes. Svenskene stiller med elleve skyttere, mens danskene stiller med tre.

I dag er det stort sett våpenkontroll og møtet mellom ledelsen i Norge, Danmark, Finland og Sverige som har foregått. Nordisk neste år skal arrangeres i Forsa i Sverige.

Det er hett i Finland for tiden, og rundt 25-30 grader. De fleste ønsker seg litt kjøligere temperatur, og gjerne overskyet. Selv ønsker jeg mer regnvær. Øsende vestlandsvær hadde vært flott!

Det er trådløst internett på hotellet jeg bor, så jeg satser på å få ut et par korte oppdateringer hver dag.

[image]

Kø for våpenkontroll.

[image]

Mer våpenkontroll.

[image]

Våpen legges ut til kontroll.

[image]

Lada!

[image]

Første skytelag i morgen inneholder de fleste miniéskytterne. Det er flott at klassene skytes på likt, slik at forholdene blir like for alle.

--
Øyvind F. - forum admin
Click here to read more about my new book: blackpowderbook.com.

Merkelapper:
nordisk 2010

Hele tråden:

RSS på tråd