Opprettelse av svartkruttgruppe (Lover og regler)

av festus @, mandag 11. mars 2013, kl. 22:10 (1620 dager siden)

Hei, mitt lokale skytterlag vurderer å opprette en svartkruttgruppe. Hva er de formelle kravene som må oppfylles for at det skal godkjennes av øvrigheta?
M.A.O.: Har noen en "ABC-oppskrift" for hvordan man oppretter en slik gruppe? (Gjerne med så lite papirarbeid som mulig, men det er vel ønsketenkning...):-D

--
"En mann kan aldri ha for mye rødvin, for mange bøker eller for mye ammunisjon"
- Rudyard Kipling

Personlig bilde

Opprettelse av svartkruttgruppe

av Kammerherren ⌂ @, Hadeland, tirsdag 12. mars 2013, kl. 00:13 (1620 dager siden) @ festus

Jeg blir sikkert korrigert om jeg skriver noe feil, men da vi i Lunner Skl ville starte en svartkruttgruppe i laget som skulle ligge innenfor NSU mener jeg vi måtte ha 5 deltakere i denne nye gruppa som et minimum. Kan ikke huske andre krav som måtte oppfylles.

--
Kammerherren

Personlig bilde

av kjberg @, 1878 Hærland, tirsdag 12. mars 2013, kl. 00:19 (1620 dager siden) @ festus

Ta kontakt med Kassereren i Norsk Svartkrutt union, om det er en gruppe som dere vil melde inn der. Han har de rette pappirene.
Finn en kontaktperson som unionen kan forholde seg til. Skal dere stå som eget lag må dere være fem personer, som undergruppe i et skytterlag er ikke antallet så viktig.
Lykke til med svartkruttgruppe.
KJ.

av festus @, tirsdag 12. mars 2013, kl. 22:07 (1619 dager siden) @ kjberg

Takk for svar. NSU er sikkert et flott forbund, men jeg tror tanken var å prøve å unngå enda en medlemskontingent. Er man nødt til å være med i NSU?

--
"En mann kan aldri ha for mye rødvin, for mange bøker eller for mye ammunisjon"
- Rudyard Kipling

Personlig bilde

av krutnarr ⌂, Søgne, onsdag 13. mars 2013, kl. 01:08 (1618 dager siden) @ festus

Hei festus.
Flott at dere er en gjeng som ønsker å starte organisert svartkruttskyting. Mye av det du lurer på står her: http://norsksvartkruttunion.no/cms/index.php?page=ofte-stilte-sporsmal
Det er to "godkjente" forbund å skaffe seg replika svartkruttvåpen igjennom. Du må være medlem av et for å ha legitim unskyldning for våpenkjøp. Det er enten NSU eller SWS. Kontigenten til forbundet gir deg anledning til å delta i nasjonale og internasjonale tevlinger + vellorganisert morro i herlig småkjeggling ;-)

--
Besøk meg på www.krutnarr.no
Mail meg på: krutnarr@krutnarr.no

Personlig bilde

av kjberg @, 1878 Hærland, tirsdag 12. mars 2013, kl. 22:43 (1619 dager siden) @ festus

Da tror jeg at det beste er å snakke med de som bestemmer.
kj.

RSS på tråd