Personlig bilde

Erverv av svartkrutt (Lover og regler)

av laffa @, Ålesund, torsdag 23. januar 2014, kl. 15:19 (1274 dager siden)

Da er moroa igang igjen på Ålesund Politistasjon. Jeg blir nå nektet ervervstillatelse på svartkrutt fordi tante blå på våpenkontoret ikke kjenner regelverket. Ikke nytter det å forsøke å fortelle henne hva DSB´s regelverk sier om dette heller, hun blir bare forbannet og nekter å høre på fornuft. DSB skriver følgende på sine nettsider, jeg siterer:
"Erverv som ikke krever tillatelse fra DSB

Politiet kan gi tillatelse til å erverve inntil 3kg svartkrutt, og inntil 5kg
røyksvart krutt til den som innehar våpenkort eller kan dokumentere medlemskap i en godkjent skytter- eller samlerorganisasjon" Sitat slutt

Er det en mulighet at Norsk Svartkruttunion kan informere dama om dette mon tro?
Har lite lyst til å slåss med kvinnfolket selv, da hun er viden kjent for å være hevngjerrig

laffa

Erverv av svartkrutt

av Hans T @, torsdag 23. januar 2014, kl. 18:43 (1274 dager siden) @ laffa

Hva med å kontakte DSB og be dem om å snakke med dama.

Personlig bilde

Erverv av svartkrutt

av Justme @, Askim, torsdag 23. januar 2014, kl. 18:51 (1274 dager siden) @ laffa

Be henne lese paragraf §8-2 avsnitt 4 i våpenloven og om ikke det hjelper må du snakke med en overordnet på stasjonen. Husk at hun er en sivil persjon som er underlagt politimesteren i ditt distrikt:asswipe:
Ps Den som gir seg er en dritt.:vinkasse:

Personlig bilde

Erverv av svartkrutt

av Justme @, Askim, torsdag 23. januar 2014, kl. 18:53 (1274 dager siden) @ Justme

Rettelse ny feil kommer
PS PS Det som står hos DSB er våpenloven:knegge:

Personlig bilde

Erverv av svartkrutt

av kjberg @, 1878 Hærland, torsdag 23. januar 2014, kl. 21:07 (1274 dager siden) @ laffa

Presidenten i Norsk Svartkruttunion bor rett borti høgge der så han kan sikkert ordne opp. Kontakt president Ståle Helland så går det nok i orden. Medlemskap i NSU er nok et must.
Løkke tel.

Personlig bilde

Erverv av svartkrutt

av laffa @, Ålesund, torsdag 23. januar 2014, kl. 22:58 (1274 dager siden) @ kjberg

Da prøver jeg Ståle Helland over helga. Er selvfølgelig medlem av NSU. Det er likevel et tankekors at et offentlig forvaltningskontor ikke kjenner til gjeldene regelverk i sitt fagområde. Jeg har også tidligere måttet møte opp med våpenloven i handa, for å vise denne saksbahandleren hva som står skrevet, for å få mine våpensøknader godkjent

laffa

Personlig bilde

Erverv av svartkrutt

av kjberg @, 1878 Hærland, fredag 24. januar 2014, kl. 08:31 (1273 dager siden) @ laffa

Selv om saksbehandleren på kontoret du sokner til er av det særs vanskelige slaget, kan hun ikke ha egne lover og regler for dette eller andre ting for så vidt. Dette er bare for dumt fra kontoret sin side. Snakk med toppen om dette, er hun hevngjerrig snakk om det også. Lykke til.

Erverv av svartkrutt

av svovelsvein @, torsdag 23. januar 2014, kl. 21:22 (1274 dager siden) @ laffa

På lensmanskontoret mitt visste de heller ikke reglene så jeg satte de i kontakt med Christiania fyrverkeri compagni og da løste alt seg.

Personlig bilde

Erverv av svartkrutt

av Mr. Pitt @, Minnesund, torsdag 23. januar 2014, kl. 23:16 (1274 dager siden) @ svovelsvein

Synd at det skal være sånn i enkelte distrikt.

Når jeg leverte DSB skjemaet til dama bak skranken på Eidsvoll og Hurdal lensmannskontor, så var skjemaet stemplet, signert og kopiert på to sekunder.
Hennes reaksjon: svartkrutt, tre kilo, den er grei.

--
Old gunfighters never die, we just go on smellin like black powder.

Erverv av svartkrutt

av Martini-Henry @, fredag 24. januar 2014, kl. 00:58 (1274 dager siden) @ Mr. Pitt

Merkelig praksis, spør du meg. Her burde det holde å snakke med lensmannen/stasjonsmesteren, som er hennes nærmeste overordnede. Han kan helt sikkert forklare henne reglene.

RSS på tråd