Spanskprodusert Royal hagle (Hagle)

av Buylove, torsdag 5. februar 2015, kl. 08:43 (1040 dager siden)

Hei!

Jeg har en Spansk produsert hagle som heter Royal. Har søkt en del på nettet men finner ingenting om dette merket.
Det er en enkeltløpet hagle som armen for å knekke den med sitter på høyre siden av låskassen.
Er det noen som kjenner til denne så er jeg takknemlig for opplysninger.

Edit: Fjernet siste setning. Kjøp og salg foregår på markedet. Redaktøren

Personlig bilde

Spanskprodusert Royal hagle

av jæger justnæs @, Kristiansand, torsdag 5. februar 2015, kl. 09:09 (1040 dager siden) @ Buylove

Nesten umulig å hjelpe uten et par gode bilder, både av hele våpenet og detaljer.
Er den stemplet 'Royal' og 'Made in Spain'? Andre stempler eller merkinger, kaliber?

--
Best når det smeller!

Personlig bilde

av jæger justnæs @, Kristiansand, torsdag 5. februar 2015, kl. 09:17 (1040 dager siden) @ jæger justnæs

Et par kjappe googlinger, her er to navn med hendel på høyre side som går igjen:
El Chimbo og El Faisan.

--
Best når det smeller!

av uncle buff, torsdag 5. februar 2015, kl. 12:35 (1040 dager siden) @ jæger justnæs

Det var flere av mine bekjente som hadde enkeltløpere med sidelever kjøpt litt etter WW2. Lokalt var det mest vanlige med AYA, den hadde utvendig hane, omtrent der toppleveren normalt sitter. Rimelige våpen laget for røksvak ammo.

av Buylove, torsdag 5. februar 2015, kl. 21:26 (1040 dager siden) @ uncle buff

Hei!

Har studert haglen nøyere. På toppen av løpet står det Royal made in Spain men når jeg ser nøye etter så står det på undersiden av løpet inntil låskassen diverse tegn og tall. Blant annet står det AYA så det er sannsynligvis en AYA hagle som heter Royal.Denne har ikke utvendig hane, men hendelen for og åpne den sitter på høyre side og ikke på toppen som vel er det vanligste.

Personlig bilde

av krutnarr ⌂, Søgne, fredag 6. februar 2015, kl. 03:25 (1040 dager siden) @ Buylove

Det er egentlig bare et bilde her som kan gi deg svar på hva du har.

RSS på tråd