Gjenoppta svartkruttskyting (Munnladning)

av plassbakkallen, fredag 27. februar 2015, kl. 10:45 (1000 dager siden)

hei. har hatt svartkr revolver og rifle i ca 32 år . men har ikke brukt disse på mange år. ønsker kontakt og tlf.nr til noen som kan si meg kruttmenger og hvor jeg kan få tak i patch til kal.44 bl. annet..

Edit: Endret trådtittel og lagt tråden i katergori Munnladning. Redaktøren

Personlig bilde

Gjenoppta svartkruttskyting

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, fredag 27. februar 2015, kl. 11:02 (1000 dager siden) @ plassbakkallen

Meningen med et diskusjonsforum er nettopp at du skal få tips og råd, men da må du være mer spesifikk om hva du ønsker hjelp til. F.eks.

• Hvilken revolver og rifle er det du har?
  • Kaliber?
  • Patronvåpen eller munnladningsrifle?
  • Eventuelt flint eller perkusjon?
  • Hvilket krutt har du tilgang til?

Mest mulig informasjon gir best mulige svar.

--
Øyvind F. - forum admin
Click here to read more about my new book: blackpowderbook.com.

Personlig bilde

av jæger justnæs @, Kristiansand, fredag 27. februar 2015, kl. 11:06 (1000 dager siden) @ Øyvind F.

Det kan også være greit å si hvor i landet du holder til, det kan være du har en aktiv klubb rundt nærmeste svartkrutthjørne.

--
Best når det smeller!

av plassbakkallen, lørdag 28. februar 2015, kl. 08:51 (999 dager siden) @ Øyvind F.

hei og takk for svar.

av festus @, fredag 27. februar 2015, kl. 13:12 (1000 dager siden) @ plassbakkallen

hvor jeg kan få tak i patch til kal.44 bl. annet..

Det får du kjøpt her på nettsiden, bare klikk på butikkfanen. :-)

--
"En mann kan aldri ha for mye rødvin, for mange bøker eller for mye ammunisjon"
- Rudyard Kipling

Personlig bilde

av jæger justnæs @, Kristiansand, fredag 27. februar 2015, kl. 17:36 (1000 dager siden) @ festus

Det stemmer vel ikke helt, festus. Wads/mellomladninger og pusselapper finnes riktignok i butikken, men ikke patcher/fettlapper/kuleplaster ;-)

--
Best når det smeller!

av festus @, fredag 27. februar 2015, kl. 17:49 (1000 dager siden) @ jæger justnæs

Det stemmer vel ikke helt, festus. Wads/mellomladninger og pusselapper finnes riktignok i butikken, men ikke patcher/fettlapper/kuleplaster ;-)

Jeg tenkte på de fettede "revolverpillene" til .44, siden det er det jeg selv bruker til revolver. :-)Ellers bruker jeg pussefiller som patch, så det blir litt øyet som ser... ;-)

--
"En mann kan aldri ha for mye rødvin, for mange bøker eller for mye ammunisjon"
- Rudyard Kipling

av plassbakkallen, lørdag 28. februar 2015, kl. 09:01 (999 dager siden) @ festus

hei og takk for svar .tenkte jeg ville prøve å få tak i ferdig lagede patc med fett. så greit ut på you-tube hehe .selv er jeg medlem av pistolklubb siden 82.ikke veldig aktiv,men fremover skal det bli mere skyting.

RSS på tråd