Personlig bilde

Vinn en muskett på julaften! (Litt på siden)

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, tirsdag 1. desember 2015, kl. 07:47 (719 dager siden)

Som dere kanskje har sett i denne nyhetssaken, så gir nevS bort en muskett på julaften. Dersom du vil overta musketten sender du inn en velbegrunnet søknad i skjemaet i nyhetssaken, så får du den helt gratis. Bruk denne tråden til å stille spørsmål til julenevSen eller hvis du har generelle kommentarer eller spørsmål.

nevS kan jo også forklare litt om hvorfor han velger å gi bort musketten. :-)

--
Øyvind F. - forum admin
Click here to read more about my new book: blackpowderbook.com.

Personlig bilde

Vinn en muskett på julaften!

av perk71 @, Trondheim, tirsdag 1. desember 2015, kl. 11:48 (719 dager siden) @ Øyvind F.

Det hadde vært en fin julegave, men tror det er noen som trenger den mer en meg. Så jeg håper noen nybegynere slår til og søker på denne julegaven. Et flott tiltak fra nevS, for å få til ny rekruttering.

--
Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
men fik hans pande ei i sønder,
nei, der skal Kugle til en Thrønder.

Personlig bilde

av jæger justnæs @, Kristiansand, tirsdag 1. desember 2015, kl. 14:09 (719 dager siden) @ perk71

Et skikkelig blinkskudd av julenevSen!
Til nå har det kommet ni søknader, et snitt på omtrent to i timen ;-)

--
Best når det smeller!

Personlig bilde

av nevS, Minnesund, tirsdag 1. desember 2015, kl. 15:35 (718 dager siden) @ jæger justnæs

Siden jeg har lagt skytinga på hylla og har lurt på hvordan skal du på en fornuftig måte kunne kvitte deg med den siste svartkruttskyteren....
Det dukket selvsagt opp Selge,Plombere,la den stå, eller det siste Gi den bort.
jeg snakket med Øyvind og Jæger Justnes om dette og de sa at dette får vi til.

Inspirasjonen til denne donasjonen kommer fra det flotte miljøet rundt svartkrutt.net:
For en del år siden hadde JJ en innsamlingsaksjon til en i nærmiljøet som skulle begynne med svartkruttskyting.
Vi var mange fra hele landet som sendte alt hva han trengte for å komme i gang, mener å huske at hans kone sto for børsa og vi sto for alt annet han trengte.

Jeg gir bort børsa denne gangen, vær med å bidra med resten av det som trengs, kuler, lapper, wads, ladestokk, fengpannemål osv..

Bidra med det dere kan, børsa gir jeg bort og sammen med JJ og Øyvind tar vi et valg på hvem som får den og eventuellt utstyr som kommer tassende underveis fram til overrekkelsen skjer.

Utstyr som følger med og bidragsytere:
Pussestokk (10x32 gjenger) - Burgsmuller
Kuleruller - reldor
Svartkruttrens - JJ

--
Samler på sisteplasser.
Skytter ikke samler.
Lytt til erfaringer.
Gode råd som det å tru og synsing funker kanskje når du har prøvd rådene fra en med erfaring.

Personlig bilde

av Burgsmuller @, Oddøling på Romerike, tirsdag 1. desember 2015, kl. 16:57 (718 dager siden) @ nevS

Kjempebra tiltak nevS.
Donerer en pent brukt lade/pussestokk uten jag for det har jeg ikke men kansje noen andre har?
Håper det er en ung nybegyner som melder sin intresse her.

--
T.B

Personlig bilde

av Mr. Pitt @, Minnesund, tirsdag 1. desember 2015, kl. 17:12 (718 dager siden) @ Burgsmuller

Trenger noen opplysninger før jeg begynner å rote i skuffer og skap.
Kaliber?
Perk eller flint.
Og så kan jeg tillegge at dere ikke behøver å tenke på meg, jeg kan ikke håndtere børser av denne størrelsen.

--
Old gunfighters never die, we just go on smellin like black powder.

Personlig bilde

av nevS, Minnesund, tirsdag 1. desember 2015, kl. 18:01 (718 dager siden) @ Mr. Pitt

Flint kal 75

--
Samler på sisteplasser.
Skytter ikke samler.
Lytt til erfaringer.
Gode råd som det å tru og synsing funker kanskje når du har prøvd rådene fra en med erfaring.

Personlig bilde

av reldor @, Moss, tirsdag 1. desember 2015, kl. 19:26 (718 dager siden) @ Burgsmuller

Kjempebra tiltak nevS.
Donerer en pent brukt lade/pussestokk uten jag for det har jeg ikke men kansje noen andre har?
Håper det er en ung nybegyner som melder sin intresse her.

Hei
Hvilke gjenger er det i stokken?

Imponerende nevS , det er langt mellom slike mennesker.
Kanskje dette kan bli en ny standard i miljøet.
Ikke nødvendigvis børser, men utstyr som ikke brukes kan doneres.....til nybegynnere.
Jeg donerer i alle fall en kuleruller fra Pedersoli.
Verktøy for å gjøre kuler så like som mulig etter støp.
[image]
[image]

Gi meg en adresse jeg skal sende den til.

R

--
Religion er menneskets seier over fornuften.

Personlig bilde

av Burgsmuller @, Oddøling på Romerike, tirsdag 1. desember 2015, kl. 21:42 (718 dager siden) @ reldor

Den har 10-32 gjenger.
Er det noen som har ei styring til stokken (8mm) også?

--
T.B

av Martini-Henry @, tirsdag 1. desember 2015, kl. 22:20 (718 dager siden) @ Burgsmuller

Et fantastisk fint tiltak, som sier mye om den fine hjelp- og støttementaliteten som preger dette forumet. Det sier også mye godt om nevS, så all ære til ham. Det er andre som trenger musketten mer enn meg, selv om jeg har en flintlås høyt på ønskelista. Håper bare den får et godt hjem.

Personlig bilde

av Kammerherren ⌂ @, Hadeland, tirsdag 1. desember 2015, kl. 23:53 (718 dager siden) @ Martini-Henry

Fantastisk pent gjort Nevs! Hadde jeg kjent til noen nybegynnere i nærmiljøet skulle jeg ha anbefalt dem å søke, men det er dårlig stilt med rekrutering i bygda. Får håpe det dukker opp mange gode søknader fra nybegynnere rundt om som trenger en shooter!!

--
Kammerherren

Personlig bilde

av runastav, torsdag 3. desember 2015, kl. 09:54 (717 dager siden) @ Kammerherren

Hei Godtfolk!
Tanken er god det er sikkert,men rekrutering til vårt interessefelt har aldrig tatt av.Men, at svartkruttinteresse ligger laten i Ola Nordmann ser vi alle en gang iåret nemlig NYTTÅRSAFTE:-)
Da går jo unge som gamle og svimer rundt i ja nettopp SVARTKRUTTRØYKEN/LUKTA;-)
Mvh Runar

Personlig bilde

av jæger justnæs @, Kristiansand, torsdag 3. desember 2015, kl. 19:05 (716 dager siden) @ nevS

For en del år siden ... innsamlingsaksjon til en i nærmiljøet som skulle begynne med svartkruttskyting.
Vi var mange fra hele landet som sendte alt hva han trengte for å komme i gang, ...

Jeg gir bort børsa denne gangen, vær med å bidra med resten av det som trengs, kuler, lapper, wads, ladestokk, fengpannemål osv.

Bidra med det dere kan.

Minner om denne oppfordringen så det blir en ordentlig pakkeløsning til vinneren.
Jeg bidrar med en flaske svartkruttrens og 13-skudds ladelokk. Finner kanskje noe mer i skuffer og skap etter hvert.
Tror det er denne tråden du tenker på, nevS :-)

--
Best når det smeller!

av jopesj @, Oslo, fredag 4. desember 2015, kl. 12:52 (716 dager siden) @ Øyvind F.

Et veldig flott tiltak! Måtte den beste vinne!

--
Jopesj

Personlig bilde

av reldor @, Moss, søndag 20. desember 2015, kl. 13:34 (700 dager siden) @ jopesj

Jeg drar frem denne igjen....
Nå nærmer det seg , er det ikke flere som har noe å donere?

R.

--

Personlig bilde

av reldor @, Moss, søndag 20. desember 2015, kl. 16:20 (699 dager siden) @ reldor

Tok en runde på dreiebenken i dag..
Så da ble det pussejag , løpsstyring og fengpannekrutthorn.
Pussejaggen fikk M5 gjenger , 10-32 passer i M5 men ikke andre veien.....
her får den heldige vinner finne en løsning selv...
[image]

R.

--

Personlig bilde

av jørn @, Grimstad, søndag 20. desember 2015, kl. 19:04 (699 dager siden) @ reldor

Veldig flott tiltak av unge Hr.Lund og gi bort denne børsa. Nå vi dessverre ikke ser Hr.Lund på banen lenger, har jeg lyst til og se børsa og den ny eier på banen. Det jeg derfor donerer er starter i 5 år på NM-hagle med denne børsa.

Mvh Jørn Olav Larsen

Personlig bilde

av jæger justnæs @, Kristiansand, mandag 21. desember 2015, kl. 10:22 (699 dager siden) @ jørn

Gode greier, reldor og jørn!
Her er bidraget mitt som tidligere nevnt. Bare å fortsette med bidragene, godtfolk :-)
[image]

--
Best når det smeller!

Personlig bilde

av krutnarr ⌂, Søgne, mandag 21. desember 2015, kl. 20:39 (698 dager siden) @ jæger justnæs

Hei.
Artig prosjekt dette Nevs :clap:
Ser at det kommer inn masse greie saker til nykomlingen. Det er bra. Mye av det som (ivertfall syntes jeg det)er det gøye med denne sporten, er å fikse og mekke litt for å få ting som ikke virker helt til å fungere igjen. Jeg donerer i den anledning et krutthorn som trenger å få seg en nyspikket propp.

[image]

--
Besøk meg på www.krutnarr.no
Mail meg på: krutnarr@krutnarr.no

Personlig bilde

av Mr. Pitt @, Minnesund, mandag 21. desember 2015, kl. 22:13 (698 dager siden) @ krutnarr

Dette fant jeg i skuffer og skap.

[image]

--
Old gunfighters never die, we just go on smellin like black powder.

Personlig bilde

av jæger justnæs @, Kristiansand, torsdag 31. desember 2015, kl. 14:42 (689 dager siden) @ Mr. Pitt

Da har jeg sendt mitt bidrag til vinneren av musketten. Gratulerer og lykke til!

--
Best når det smeller!

Personlig bilde

av reldor @, Moss, torsdag 31. desember 2015, kl. 15:25 (688 dager siden) @ jæger justnæs

Da har jeg sendt mitt bidrag til vinneren av musketten. Gratulerer og lykke til!

Så bra...hva er adressa til den heldige , skulle ha sendt jeg også..

R.

--

Personlig bilde

av nevS, Minnesund, torsdag 31. desember 2015, kl. 15:32 (688 dager siden) @ reldor

SMS sendt med adresse

--
Samler på sisteplasser.
Skytter ikke samler.
Lytt til erfaringer.

Personlig bilde

av krutnarr ⌂, Søgne, torsdag 31. desember 2015, kl. 16:01 (688 dager siden) @ nevS

Sender du en sms til meg også nevS ?

--
Besøk meg på www.krutnarr.no
Mail meg på: krutnarr@krutnarr.no

Personlig bilde

av reldor @, Moss, torsdag 31. desember 2015, kl. 16:29 (688 dager siden) @ krutnarr
redigert av reldor, torsdag 31. desember 2015, kl. 16:33

Hei.
Har ikke fått noen melding ennå...
Send meg en mail..

R.

--

Personlig bilde

av reldor @, Moss, lørdag 2. januar 2016, kl. 13:08 (687 dager siden) @ reldor

Da har jeg sendt.

Tonje , trenger du sporingsnr. eller om du lurer på noe om det jeg har sendt
er det bare å sende meg en mail..

R.

--

Personlig bilde

av reldor @, Moss, fredag 22. januar 2016, kl. 19:28 (666 dager siden) @ reldor

Det er hyggelig å hjelpe.
Men når mottaker av pakka ikke gidder å hente pakka på posten innen 14 dager kan
det være det samme..
Pakka ble sendt i retur til meg i dag..og den blir ikke sendt på nytt.........

R.

--

Personlig bilde

av kjberg @, 1878 Hærland, søndag 24. januar 2016, kl. 11:04 (665 dager siden) @ reldor

Hei Reldor.
Leit å høre. Hadde i grunn venta at vinneren av alle de dippedutter og muskett hadde takka for dette på forumet. Men sånn er verden, og det får vi leve med. Ting er ikke som de var og det har de vel heller aldri vært. Vi prates MVHKOB.

Personlig bilde

av runastav, søndag 24. januar 2016, kl. 12:56 (665 dager siden) @ kjberg

Hei godtfolk!
Ja jenta bør ha meget god unnskyldning for denne oppførsel:-(
Men for all del, dersom hun fraskriver seg Musketten plus tilbehør så er det jo flere som kan være meget aktuelle bla fra vår svartkruttgruppe HPK;-)
Mvh Runar

Personlig bilde

av nevS, Minnesund, søndag 24. januar 2016, kl. 14:57 (665 dager siden) @ runastav

Hei alle sammen.

Musketten er overlevert til mottakeren.
jeg kan ikke stå inne for at hun ikke har hentet pakken, det kan jo hende at adressen er feil i
Telenors systemer.

Hver og enkelt må reagere på sin måte og kanskje ta en runde i grøten på toppen av skuldrene før sinne og frustrasjoner kommer ut i det offentlige rommet.

Hvis dere vil bidra med gaver og sende direkte er det deres sak, hver og en av dere har enten fått mail eller SMS med beskjed om å sende det til MEG så det blir overlevert sammen med musketten.

Det å tenke på at noen i deres svartkruttgruppe er den beste tenker nok alle.
Jeg sitter her med en haug mailer om hvorfor og hvem som fortjener denne børsa, ikke glem at det er JEG som har gitt bort musketten, deres bidrag er godt mottatt i et håp om å få fram en rekruttskytter som kan tukte gamlingene som har sittet på sine høye hester i mange år.

Personlig så er det tungt og veldig irriterende at sånt som dette kommer fram i ettertid, trudde vi alle var voksne og rettferdige mennesker, ikke en flokk med høner.

--
Samler på sisteplasser.
Skytter ikke samler.
Lytt til erfaringer.

Personlig bilde

av kjberg @, 1878 Hærland, søndag 24. januar 2016, kl. 17:03 (664 dager siden) @ nevS
redigert av kjberg, søndag 24. januar 2016, kl. 17:09

Hei nevS.
Uff da! det var da voldsomt. Den som har høyeste poengsum når alt er over vinner uansett alder. Ønsker vinneren lykke til.
KOB.

Personlig bilde

av kjberg @, 1878 Hærland, mandag 21. mars 2016, kl. 14:39 (608 dager siden) @ jæger justnæs

Hei Tonje Rudhaugen.
Hvordan går det med muskettskytinga? Begynner du å få tak på det nå fortell fortell venter på rapport om noen gode resultater. Håper vi får se deg på DM 17 april.
Bestandig moro med nye skyttere, så velkommen skal du være. Gratulerer med nytt gevær og masse dippedutter. Har lest om dine bravader i DFS.
MVHKOB.

RSS på tråd