Personlig bilde

Konkurranse for desember 2015 (Stevner)

av Orion ⌂ @, Sandnessjøen, onsdag 2. desember 2015, kl. 15:47 (658 dager siden)
redigert av Orion, onsdag 2. desember 2015, kl. 16:16

Nå har jeg grublet og spekulert i 2 døgn, natt og dag, på hva man skal finne på.
Så nå tar jeg sjansen på og presentere konkurransen for desember 2015.
Det blir en slags feltskyting (uten tidtaking)
Skivene ser slik ut, og kan lastes ned via "Link" nedenfor:

[image]

Reglene:

Pistol eller revolver, fritt kaliber, riflet eller glatt, original eller replika, flint, perkusjon eller patron.
Kun tidsriktige åpne sikter
Skytestilling stående fri (ikke støtte våpen eller arm/albuer mot noe).
Avstand minimum 10 meter, men lovlig å skyte på lengre hold ;-)
Det tillates prøveskudd på annen skive, men hold konkurranse-skivene rene.
10 skudd mot 4 figurer.
Det gis poeng for antall treff og antall trufne figurer (max 14 poeng)
I tillegg gis poengverdier som vises på figurene. De minste figurene gir høyeste poeng.
Felt-regler for dømming av treff (Det er altså nok med tangering av den hvite skillelinjen for å oppnå høyere poeng)

Eksempel:
Skytteren treffer alle figurene med ett skudd i den høyeste graderingen,
og deretter treffer han trekanten i høyeste gradering med resterende skudd:
10 treff i 4 figurer gir: 10 + 4 = 14
Høyeste verdi i 3 figurer: 3 + 4 + 3 = 10
7 treff i høyeste verdi i trekant: 6+6+6+6+6+6+6 = 42
TOTAL: 14 + 10 + 42 = 66 poeng

Eller hvis han tar sjansen på det, sette alle skuddene i trekantens 6-verdi:
10 i 1 = 11
6+6+6+6+6+6+6+6+6+6 = 60
TOTAL: 11 + 60 = 71 poeng

Om noen skulle få lik poengsum, vinner den med flest innertreff.
Fritt valg ;-)

Skiver lastes ned her (3 stk A4)

Lykke til !

Personlig bilde

Konkurranse for desember 2015

av Orion ⌂ @, Sandnessjøen, torsdag 3. desember 2015, kl. 02:12 (657 dager siden) @ Orion

Reglene ovenfor var kanskje ikke de letteste å fatte, sånn helt uten videre?
Laget dette eksempelet for at det kanskje kan bli litt lettere:

[image]

Dømming av denne serien:
8 skudd traff i 4 figurer = 12 (2 bom)
pluss sum av verdiene 2+1+4+3+6+6+2+2 som blir 26 (den ene 6'eren er hårfin, men tangerer)
Total blir da 12 + 26 = 38

Personlig bilde

av Kammerherren ⌂ @, Hadeland, lørdag 5. desember 2015, kl. 18:51 (655 dager siden) @ Orion

Første mann ut denne runden ser jeg. Antar at dere på sør og Vestlandet er litt mer plaget av "Synne" enn det vi på indre Østlandet er, men det skal sies at det har blåst litt her i dag.:-)

Tok med meg den originale pistolen i dag, men det skulle vise seg å ikke være så lett.

Våpen: Perkusjonspistol kaliber .50.
Kule: .490
Krutt: Wano FFF 20grs
Fettlapp: 0.018"
Cirka samme volum semulegryn som krutt.

Skjøt på litt forskjellige skiver, men det var ikke lett å treffe de minste blinkene siden en må forlegge siktepunktet forskjellig fra skive til skive. Jeg kommer frem til at jeg har skutt følgende: 1,1,1,2,2,2,4,6 og 6 = 25
Slik jeg forstår reglene får jeg 4 ekstra poeng siden jeg har skudd i alle skivene. Videre får jeg 9 poeng for at jeg traff svarten med 9 skudd. Det ender opp på 38 poeng.

Orion, har jeg skjønt reglene??

[image]

[image]

--
Kammerherren

Personlig bilde

av Orion ⌂ @, Sandnessjøen, lørdag 5. desember 2015, kl. 19:15 (655 dager siden) @ Kammerherren

Det er helt riktig Kammerherren :-)
Men det ene skuddet i fem-kanten, er du sikker på det ikke tangerer skillelinjen?
Det er vanskelig å se på bildene, så du må nesten dømme det selv.
Men dømmer du 38 med en 1-er i femkanten, så er det helt riktig summering.
Tar med at du har 3 inner-treff også, i fall det blir behov for dette.:-)

Personlig bilde

av Kammerherren ⌂ @, Hadeland, lørdag 5. desember 2015, kl. 20:41 (655 dager siden) @ Orion
redigert av Kammerherren, lørdag 5. desember 2015, kl. 21:00

Ja, det er to stk enere i femkanten. Den ene er vel en drøy mm eller 2 fra streken, men jeg tolker den ut. Skal ikke være for lett!!:-) Den sekserblinken ble ikke god å treffe, så jeg prøvde meg litt rundt om......

--
Kammerherren

Personlig bilde

av Burgsmuller @, Oddøling på Romerike, søndag 6. desember 2015, kl. 18:36 (654 dager siden) @ Kammerherren

Var en tur på bana i går Lørdag og skjøyt konken

Orginal Remington NMA
464" Kule forran 20 Gn Swiss No2
Var bare is og vann på bana og +7c.
Ble litt fasinert av den trekanten så jeg skjøyt bare på to skiver og det til overmål med hele elve skudd så da trekker jeg ut en sekser. Får kansje igjen skolepenga?
[image]
[image]

3+2+6+2+2+2+4+1+1+1=24
10 treff i skive er vel 10+2=12 og totalt 36
Hvis jeg har skjønt det riktig

--
T.B

Personlig bilde

av Orion ⌂ @, Sandnessjøen, søndag 6. desember 2015, kl. 19:35 (654 dager siden) @ Burgsmuller

Er det skuddet nederst i "skive 1" du teller som 3 ?
Hvis den er inn, skal du ha totalt 37 poeng.
Du har 10 treff i 3 skiver (hver figur teller som en skive), altså 13 + 24.
Du har 3 innertreff, medregnet 3'eren i "skive 1"

Ellers kan opplyses at Martini-Henry og jeg var på banen og skulle prøve vi også.
Men når vi var ferdige med oppmålinger av avstand, oppsett av skivene og var klare til å skyte kom en saftig regnskur som la standplassen i mørke. Fikk satt noen prøveskudd i en skive, det var alt vi fikk skutt. Regnet varte, og det ble ikke mer skyting i dag, dessverre. :-(
Vi får komme tilbake til det en annen dag.

Personlig bilde

av Orion ⌂ @, Sandnessjøen, tirsdag 8. desember 2015, kl. 14:37 (652 dager siden) @ Orion

Går på jobb i kveld, så jeg bestemte meg for å få skutt denne runden nå, koste hva det koste vil. Ganske bra vær, men overskyet, så ikke de beste lysforholdene.
Original Smith & Wesson New Model #3 i cal. .32-44. Ladet med kule fra Accurate Moulds på ca 100 grains, 10,5 grains Sw #2 og CCI SP Tennhette. Egenprodusert fett.
Gikk ikke noe særlig bra. Gikk for sekseren, men den ville absolutt IKKE inn, bare rundt omkring. :-(
Score ble:
2 + 4 + 1 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 1 = 20
10 treff i 4 skiver = 14
20 + 14 = 34 poeng ( 1 innertreff)

[image][image][image]

[image]

Personlig bilde

av Orion ⌂ @, Sandnessjøen, tirsdag 8. desember 2015, kl. 21:53 (652 dager siden) @ Orion

Har fått det avklart fra Burgsmuller at treffet i hans "skive 1" er en to'er.
Det vil si at poengberegningen blir:
10 treff i 3 skiver = 13
2 + 2 + 6 + 2 + 2 + 2 + 4 + 1 + 1 + 1 = 23
Total 13 + 23 = 36 poeng (2 innertreff)

Personlig bilde

av krutnarr ⌂, Søgne, onsdag 9. desember 2015, kl. 14:37 (651 dager siden) @ Orion
redigert av krutnarr, onsdag 9. desember 2015, kl. 15:03

Hei.
Da var desember unnagjort.
Benyttet sjangsen til å teste den sammenlimte L.Eriksen tennstempelrifla jeg har jobbet litt på i det siste.
Her er det trykkprøving, hylseformimg og konk i et ;-)

Poeng: 7+4+10=21

[image]

[image]

http://www.forum.svartkrutt.net/index.php?mode=thread&id=19880
Tråd om rifla

--
Besøk meg på www.krutnarr.no
Mail meg på: krutnarr@krutnarr.no

Personlig bilde

av G.Larson, onsdag 9. desember 2015, kl. 17:06 (651 dager siden) @ krutnarr

Det var en lang revolver/pistol :lol3: :lol3:

Reglene:

Pistol eller revolver, fritt kaliber, riflet eller glatt, original eller replika, flint, perkusjon eller patron.

--
Ståle B.

Personlig bilde

av krutnarr ⌂, Søgne, onsdag 9. desember 2015, kl. 17:34 (651 dager siden) @ G.Larson

Å filleren.
Det var da som søren. Æ kan vist ikke lese lenger. Da er det bare å stryke meg fra konken. Skal se om jeg får skutt ei runde i morgen med riktig våpen :-)

--

av ralsom, onsdag 9. desember 2015, kl. 20:50 (651 dager siden) @ krutnarr

Så da var det gjort for desember også. Denne gangen brukte jeg min Dikar perkusjons pistol cal. 45 + fettlapp på 0,32 mm smørt med en blandig av Bohrmilch(hvet ikke hva det heter på norsk) og vann + 11,3 mm rundkule. Direkt avtrekkeren bidro ikke akkurat til presisjon, men på 10 m er det ok.
Det var tre treff som er kansje tvilsomt, dette gjelder treff i skive 2 (4 poeng) og lille trekanten. Jeg tolker disse som tangert - hva sier dere?
Da blir del vel slik 10+4+4+3+2+2+2+1+1+1+1+1=32 poeng

[image]
[image]
[image]

Personlig bilde

av Orion ⌂ @, Sandnessjøen, onsdag 9. desember 2015, kl. 21:59 (651 dager siden) @ ralsom

Synes det ser ut som du har tolket riktig. Vanskelig å se ut ifra bare bildene, dette ser du bedre enn oss.
Virker som skivene dine er litt forstørret? Er de skrevet ut med bitelitt scalering?;-)
Men dette bryr vi oss ikke med. Blir ikke noe forskjell på 10 meter uansett.
10 treff i 4 skiver = 14
4+3+2+2+2+1+1+1+1+1 = 18
Total = 32 poeng(2 innertreff)

Personlig bilde

av krutnarr ⌂, Søgne, torsdag 10. desember 2015, kl. 11:00 (650 dager siden) @ Orion

Hei.
Da håper jeg det ble riktig ang. våpen ivertfall.
Skjøt med Webley MK1, 18 grain 2f og RCBS customkule.

Poeng: 4+6+16=26

[image]

--

Personlig bilde

av Orion ⌂ @, Sandnessjøen, torsdag 10. desember 2015, kl. 23:48 (649 dager siden) @ krutnarr

Flott Krutnarr! Noen meget bra skudd der. Det ene skuddet i "Skive 3"....sikker på det ikke tangerer skillelinjen? Og dermed en 3'er?
Du er notert med 6 treff i 4 skiver + 16 poeng = Tot 26 poeng (3 innertreff)

av ralsom, torsdag 10. desember 2015, kl. 11:13 (650 dager siden) @ Orion

Hei Orion,
jeg printet ut skivene rett fra linken. Forstørret - ikke med vilje? Du har vel rett skivene er ikke komplett, det mangler litt skrift. Jeg skal undersøke dette.

av ralsom, torsdag 10. desember 2015, kl. 11:40 (650 dager siden) @ ralsom

Jeg tror jeg har funnet "feilen". Normalt bruker jeg Safari som browser, men når har jeg prøvt med Firefox og da får jeg en valgmulighet som spør om jeg vil ignorere skalering og går ned til A 4 størrelsen. Da blir det som det skal :-) . Så jeg skrevet ut skive 1 som test og det viste seg at min med Safari var 1 mm smalere ;-) .
Så konklusjonen er at jeg skal bruke Firefox til utskriftene neste gang :-D .

Personlig bilde

av aho @, fredag 11. desember 2015, kl. 15:42 (649 dager siden) @ ralsom

[image]
Da fikk jeg skutt konkurransen.
Brukte min Uberti 1875 Remington 45 lc.
20 grs Wano Ppp,gryn,.457" rundkule med hjemmelaget fett.
Skyteavstand 10-12 m enhånds.
[image]
1+6+6+2+2+2+3+2+3+4=31p
10 treff i 4 skiver =14p
45 poeng totalt (4 inner)

Våpenet har av tidligere eier skutt inn men rundnese kuler ,medfører at jeg må holde
over ca 25 cm på 25 m.
Så det ble litt styr.
Men kan minnest at perk 71 skyter med en 1875 på samme måte?

Aj

Personlig bilde

av Orion ⌂ @, Sandnessjøen, fredag 11. desember 2015, kl. 22:23 (648 dager siden) @ aho

Flott skutt Aho.
Men tror du har blingset litt med tallene her?
Jeg finner:
Skive 1: 3+2 = 5
Skive 2: 6+6+2+2+2+1 = 19
Skive 3: 3+1 = 4
10 treff i 4 skiver = 14
Totalt gir dette 42 poeng (4 innertreff):-)

Personlig bilde

av aho @, fredag 11. desember 2015, kl. 22:34 (648 dager siden) @ Orion

:ohgosh:
Selvfølgelig har du du rett Orion .

av MagnarA @, Byrkjelo, mandag 14. desember 2015, kl. 21:55 (646 dager siden) @ aho

Då fikk eg tid til og prøve meg på desemberkonkuransen og.

[image][image]

Skutt med Uberti Cattleman old model i 45LC.
9 treff i 4 skiver = 13
1+1+1+2+2+3+3+4+4= 21
Totalt 34poeng.
Må holde 20 cm under med denne på 10 m, ca 50cm på 25m so det er ikkje like lett og treffe. Prøvde 2 skot i trekanten før eg fant at eg måtte prøve meg på ei større skive for og sikre treff. Pluss at eg fikk ein slengar som var rein sjåførfeil.

MagnarA

Personlig bilde

av Orion ⌂ @, Sandnessjøen, fredag 25. desember 2015, kl. 01:14 (635 dager siden) @ MagnarA

34 poeng og 4 innertreff er notert for MagnarA.

av Legendary, fredag 11. desember 2015, kl. 16:21 (649 dager siden) @ Orion

Det står pistol/revolver. Så her er mitt bidrag.

Neida, men satt og tenkte litt i går kveld. Og fikk brygga meg 20 patroner fulle med sort gull. Har bare kuler med coating på, og mangler fettrille. Har bare Wano PP, men test er test. Ladet opp .45 Colt hylser da det var veldig få som hadde lengre hylser i gamle dager.
Er neppe med på konkurransen, men har hatt det morro :-)

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

Personlig bilde

av Orion ⌂ @, Sandnessjøen, fredag 11. desember 2015, kl. 22:26 (648 dager siden) @ Legendary

Artig!
Men beklager, dette er en konkurranse for svarkruttvåpen ;-)

Personlig bilde

av Kammerherren ⌂ @, Hadeland, fredag 11. desember 2015, kl. 22:31 (648 dager siden) @ Orion

Enig med Orion, men du skal ha at du fikk anstendig presisjon til tross for den ladningen!!:-)

--
Kammerherren

av Martini-Henry @, lørdag 19. desember 2015, kl. 02:11 (641 dager siden) @ Kammerherren

Jeg var egentlig innstilt på å la være å publisere resultatet jeg oppnådde på desemberkonken, for noe så ufattelig talentløst skal man jammen lete lenge etter. Jeg var jo selvfølgelig helt overbevist om at Uberti cattlemanen min ville oppføre seg ordentlig bare den fikk rett mat, så jeg stappet noen rundkuler nedi hylsa, som var stappfull av wano pp, og peiste på. Det gikk naturligvis enda mer drit enn det pleier å gjøre.

[image]

Det ble vel en to-tre poeng av denne fantastiske "innsatsen", og det var jeg altså så lite fornøyd med at jeg vurderte å la et visst italiensk revolverlignende skrapjern få et ublidt møte med en skjærebrenner. Men jeg besinnet meg i siste øyeblikk, og heiv skiten innst inn i våpenskapet, der skal den få ligge og skamme seg til langt utpå nyåret.

Men, så er det jo litt feigt å bare vise de gode resultatene og ikke de dårlige, så derfor publiserer jeg likevel. For å gjøre det litt lettere for meg selv, stakk jeg opp på banen en tur i går formiddag for å prøve en gang til. Ikke for å få flere poeng i konken, men mest for å overbevise meg selv om at jeg ikke er hobbyspastiker med litt tvilsom hånd/øye-koordinasjon.

[image]
[image]
[image]
[image]

Denne gangen var det Uberti "walkeren" som fikk gjøre jobben, og det gikk mye bedre. Traff faktisk i svarten av og til også. Yei! For å gjenta meg selv, det er altså det første bildet som teller i konken, ikke de andre.

Uansett så har det vært kjempegøy å skyte i konkurransene, og jeg ser fram til mer artigheter neste år. God jul og godt nytt år til hele svartkruttgjengen.

Personlig bilde

av Orion ⌂ @, Sandnessjøen, søndag 20. desember 2015, kl. 00:27 (640 dager siden) @ Martini-Henry

Var sammen med Martini-Henry på banen den dagen han skjøt den første serien med Cattleman, og jeg vet at forholdene den dagen var meget dårlige. Selv om han var raskere enn meg, og klarte å få avgårde de 10 skuddene før det ble helt håpløst, var lysforholdene elendige.
Er derfor fristet til å godkjenne andre forsøk som gjeldende på grunn av flere årsaker. For det første ovenstående forhold, han skjøt med ny u-prøvet ammo, og så er det jo snart Jul. Han kommer heller ikke til å blande seg inn i tet-striden hverken i denne omgangen, eller sammenlagt.
Men, kommer det protester fra dere andre, så gjør vi første prøve gjeldende.:-)

Foreløpig er score:
7 treff i 3 skiver = 10
3+3+2+1+1+1+1 = 12
Totalt = 22 poeng (2 innertreff)

Så, hva sier dere andre?

Personlig bilde

av jrr50 ⌂ @, Tysnes, søndag 20. desember 2015, kl. 08:51 (640 dager siden) @ Orion

:yes: Det er jo jul:-)

--
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne min hjemmeside: www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)

Personlig bilde

av jrr50 ⌂ @, Tysnes, mandag 21. desember 2015, kl. 16:57 (639 dager siden) @ Orion
redigert av jrr50, mandag 21. desember 2015, kl. 17:10

Da har jeg vert en tur ute og skutt desember konken ,hadde egentlig tenkt og vente litt for jeg har vert syk i det siste men idag var været uten at det rant vann i strid strømmer og vindstille .
Og i tilleg nesten 10 grader ute så da gikk turen bort i skogholtet etter først og ha varslet naboer om at det kom til og smelle litt.
Har akkurat fått ei ekstra tønne til colt Navyen min som ikke har vert prøvd med annet enn hetter etter jeg tilpasset den til frembringer og stopper,
så begge tønner er nå like trodde jeg iallefall,første tønna gikk alt som det skulle og etter tønne bytte smalt første skudd så var det stopp ikke tal om den ville tenne skjønte først lite og ingenting alt virket være greit men så kom jag til og tenke på at kansje 1075+ hetter er litt tykkere enn std 1075 (rws) og etter og ha prøvd to runder med misslykket tenning med 1075
,kikka jeg i sekken og der lå det ei eske med noen 1075+ igjen oppi og da gikk den av som bare det ,
kun fryd og gammen,så da er altså de en halv tidel tykkere enn de andre,for jeg har filt slik at hanen ikke tar i niplene uten hetter på ,så slipper jeg og ødelegge så mye nipler.
Men vi snakker om kansje bare så man får et siggaret papir mellom.
Skal ikke komme med unnskyldninger men det ble dårligere resultat på tønne to etter avbruddet og påfølgende stress.

Men nå vet jeg iallefall at den ene krever 1075+ hetter ,jeg hadde vare slike da jeg tilpasset for jeg var tom for std 1075 og tenkte ikke så langt idag når det skulle skytes.

Men men,her er resultatene ,12 m hold stående ,med colt navy sørstats modell ,messing ramme. Cal 36 Og med to tønner .( Et prøve skudd på annet mål med hver)med 20 grains wano 3f og både 1075 Og 1075+ Hetter.
390" rundkuler ( da den har 378" kammermunninger )[image][image][image][image]

Og iforhold til poeng er det vel rett om det da blir :12 poeng for sum.
4 for antall figurer
7 for antall treff altså totalt 23 poeng om jeg skjønte dette rett.
Og bar for og tilføye det svine heldig med trefferen på 6 poengen ialefall men de andre høye figur poengene uteble så dyktighet var det ikke. Var faktisk det ene skuddet som gikk av med 1075 hette på tønne to av alle ting også.:-)

Det er to treff i det ene hullet i den femkanten det er litt rifter der men det er Pga det kom rett over de spaltene man setter innstilt skive i ,da jeg brukte baksida på ei 1/2 m skive og der var selvsagt treffene akkurat på den splitten få den ene der.:-|

--
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne min hjemmeside: www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)

Personlig bilde

av Orion ⌂ @, Sandnessjøen, mandag 21. desember 2015, kl. 17:59 (639 dager siden) @ jrr50

Godt skutt jrr50, og bra du sa fra om det dobbelt-treffet. Jeg hadde ikke sett det ellers.
Poengsummen din stemmer på en prikk: 23 poeng :-) (Og så 1 innertreff)

av BjørnL, onsdag 23. desember 2015, kl. 19:26 (637 dager siden) @ Orion
redigert av BjørnL, onsdag 23. desember 2015, kl. 19:33

Hei!

Fikk skutt konkurransen i dag med min Uberti 1861 Navy Colt, cal. 36.
Ladningene bestod av 17 gr. Wano 3F, hjemmelaget filtskilling mettet med en blanding av talgelys og matolje. Enhands skyting på 10-12 meter.
På skive 1 og 2 ser dere to merker som er ringet inn i gult. Det er faktisk filtskillingene som sitter i pappen bak skivene. Har ikke opplevd dette før, men holdet var jo kort.
Nest siste bilde er et nærbilde hvor man ser filtskillingen i pappen.
Resultatet får jeg til å bli følgende: 1+2+2+1+1+2+6+1+1+3=20
20 pluss 14 poeng for 10 treff i 4 skiver gir 34 poeng.

God Jul og godt nyttår.

BjørnL

[image][image][image][image][image]

Personlig bilde

av Orion ⌂ @, Sandnessjøen, fredag 25. desember 2015, kl. 01:19 (635 dager siden) @ BjørnL

34 poeng og 2 innertreff er notert for BjørnL

Personlig bilde

av Ammar @, Mandal, søndag 27. desember 2015, kl. 16:25 (633 dager siden) @ Orion

[image] Da var julebaksten ferdig for i år. 16 grains sortkrutt, semule og en desj med Biltema jullagerfett fett. Det ble 6-6-4-4-4-3-3-2-2-2=36+14=50 poeng, 5 innertreff hvis jeg har forstått det rett. Godt nyttår til alle!

Personlig bilde

av aho @, søndag 27. desember 2015, kl. 17:00 (633 dager siden) @ Ammar

Meget bra !
Godt nyttår til deg også Norleif!:-)

Personlig bilde

av Orion ⌂ @, Sandnessjøen, mandag 28. desember 2015, kl. 00:19 (632 dager siden) @ Ammar
redigert av Orion, mandag 28. desember 2015, kl. 00:34

Imponerende godt skutt :clap:
Du er notert med 50 poeng, og 7 innertreff.
Bare å ta av seg hatten, Gratulerer! :clap:

Personlig bilde

av Orion ⌂ @, Sandnessjøen, fredag 1. januar 2016, kl. 02:48 (628 dager siden) @ Orion

Da var det over for denne gang, både "Konkurransen for desember" og "Ligaen for 2015".

Ammar presterte suverent god skyting i siste runde, og gikk rett opp i teten. Han vinner vel "Ligaen for 2015" også, men de resultatlistene overlater jeg til Øyvind.
Gratulerer Ammar med seieren :clap:

Her kommer resultatene for desember 2015:

[image]

Så regner jeg med at Øyvind har en konkurranse klar for Januar 2016?

RSS på tråd