Wano vs Sveitser (Patronvåpen)

av arvegutt, søndag 27. desember 2015, kl. 14:55 (487 dager siden)

Jeg har spekulert i å gå over fra Wano krutt til sveitser krutt for lading av patroner til revolver. Jeg hører flere som har sagt at det soter mindre og at man bla trenger mindre mengde av sveitser når man lader kontra Wano, stemmer dette? Med wano-kruttet bruker jeg "FFF", skal jeg da også bruke den samme granuleringen med sveitser krutt i håndvåpen? Noen som har å selge forresten? :-)

Personlig bilde

Wano vs Sveitser

av MrOneTwo @, søndag 27. desember 2015, kl. 18:08 (487 dager siden) @ arvegutt

Sveitser er en del vassere enn Wano...ca 10-12% mer mer energi. Sveitser gir mindre slam, men det slammet er til gjengjeld tørrere og hardere enn slammet Wano etterlater seg. I revolver har jeg brukt begge deler og kan ikke si jeg merker noen stor praktisk eller presisjons messig forskjell. I riflepatroner bruker jeg så og si utelukkende Sveitser. Men det er mest fordi jeg ikke har testet Wano nok.

--
Jeg ble født på kvelden, men ikke i går kveld...

Personlig bilde

Wano vs Sveitser

av Justme @, Askim, tirsdag 29. desember 2015, kl. 08:36 (485 dager siden) @ The Dane

Litt på siden men dog alikevel
https://www.youtube.com/watch?v=en384qVqrug

Har vel det har vel hent at det har blitt en dobbel ladning i ny og ne.
Eller en ladning på topp av den første .
Dog aldri røksvakt.

Personlig bilde

Wano vs Sveitser

av kjberg @, 1878 Hærland, onsdag 30. desember 2015, kl. 13:47 (484 dager siden) @ Justme
redigert av kjberg, onsdag 30. desember 2015, kl. 13:53

Med samme pris pr. kg. og at man kan bruke litt mindre ladning av sw. blir det flere skudd pr. kg. dvs. billigere pr. skudd. Mindre kull mindre sot og flere skudd. Ha et godt og røyk fyldt år.
MVHKOB.

RSS på tråd