Personlig bilde

Tips til våpenskap (Litt på siden)

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, mandag 18. januar 2016, kl. 15:04 (671 dager siden)

Jeg er på jakt etter et større våpenskap. Er det noen som har tips til skap som kan romme 15–20 langvåpen. I denne bransjen er det som kjent en fordel med høye skap. Jo høyere jo bedre. Leverandøren må kunne levere på døren :knegge:

Etter å ha googlet litt er dette det nærmeste jeg har kommet: http://safebutikken.no/produkt/vapenskap/seifuva-sg-149d-fg-vapenskap 149 cm høyt kan dog være litt i laveste laget, men det kan gå.

--
Øyvind F. - forum admin
Click here to read more about my new book: blackpowderbook.com.

Tips til våpenskap

av Fagerstad @, Land of the sheep, mandag 18. januar 2016, kl. 15:58 (670 dager siden) @ Øyvind F.

Eg trur ikkje eg har sett nokre som er høgre enn det der. Eg har ein Seifuva 160 med permanent brannskap og det tar mykje høgde så eg har problem med lange våpen... Ganske dumt. Har også eit Diplomatskap med kodelås, men det er heller ikkje høgre. Kodelås er kjekt å ha i mine auge ;-)

--
Søker (desperat?) M1888 remingtonkarabin

Personlig bilde

Tips til våpenskap

av aho @, mandag 18. januar 2016, kl. 16:01 (670 dager siden) @ Øyvind F.

Hei!

Jeg har et slikt skap Øyvind.Går på høyden med de riflene jeg har.
Er en hylle øverst som jeg har skåret vekk litt av i bakkant for å få plass.
Evt kan hyllen lett fjernes.
Det som irriterer meg er alle skarpe kanter det er i skapet.
Ser med lengsel i blikket mot skapene (ja,prisen er nok der etter)de har over dammen.
En mellomting kunne vært tingen ,en snev av finish og ok pris.

Tips til våpenskap

av FinnOlav, mandag 18. januar 2016, kl. 16:24 (670 dager siden) @ Øyvind F.

Jeg har Seifuva SC-160 og der går 1777 inn uten problem. Men jeg må bruke den ene siden kun til lange flint og luntelås musketter, for de må settes inn og føres ut i vinkel, da selve døråpningen er for kort for loddrett innsetting. Høyden er 160 cm kontra 149 cm.

Tips til våpenskap

av Spitfire @, mandag 18. januar 2016, kl. 17:56 (670 dager siden) @ FinnOlav

Duun våpenskapene er 154 cm høye. Topphyllen kan flyttes/tas ut slik at hele høyden kan utnyttes. De føres av Felleskjøpet-butikkene over hele landet.

Personlig bilde

Tips til våpenskap

av MrOneTwo @, mandag 18. januar 2016, kl. 18:39 (670 dager siden) @ Spitfire

Det finnes også verdiskap å få kjøpt som fyller kravene til våpenskap. Disse kan man få så og si hvor høye man vil. Jeg tok over noen slike skap fra Securitas for noen år siden, og de er det alvorlig god plass i. Den negative delen er å få de i hus. De er styggelig tunge.

--
Jeg ble født på kvelden, men ikke i går kveld...

Personlig bilde

Tips til våpenskap

av Parelius @, mandag 18. januar 2016, kl. 22:30 (670 dager siden) @ Øyvind F.

Importøren Safesenteret har showrom på Sørumsand (der jeg bor)
Så et stort flott skap der i fjor en gang.
Mener det var dette;

http://www.safesenteret.no/side_produkt.php?id=277&tittel=Franz%20Jæger%20FG%20Sikk...

159 cm. innvendig høyde er ikke dårlig, og det er en ekte Franz Jæger fra Berlin da:-)

Personlig bilde

Tips til våpenskap

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, onsdag 20. januar 2016, kl. 13:35 (669 dager siden) @ Parelius

Takk for mange gode svar.

aho, jeg har en kollega som har samme skap som du. Han var fornøyd, men nevnte det du nevnte om skarpe kanter og da kom det frem at han hadde ødelagt et gulv med det. Jeg regner med at du mente skarpe kanter innvendig?

--
Øyvind F. - forum admin
Click here to read more about my new book: blackpowderbook.com.

Personlig bilde

Tips til våpenskap

av aho @, onsdag 20. januar 2016, kl. 18:04 (668 dager siden) @ Øyvind F.

Stemmer det,er skarpe kanter etter klipping av plate.
Mitt skaper noen år ,sg 160 grønn lakkert.
Ville valgt med kodelås ,var ikke tiljengelig når jeg handlet.

RSS på tråd