Dobbeltløpet perkusjonspistol (Håndvåpen)

av krutnarr ⌂, Søgne, onsdag 20. januar 2016, kl. 23:54 (693 dager siden)

Hei.
Jeg har rengjort og gjort skyteklar en perkusjonspistol med to løp. Dette er en slik en som florerer blant de belgiskproduserte billigvåpnene. Den har stramme fine låser og jeg tror at den avfyrer ladning og kule på et utmerket vis om den blir ladet med det den bør lades med ;-)

Spørsmålet på denne tråden er:
Hva var de "Simple" Belgiske våpnene som ikke hadde signatur egentlig tenkt brukt til? Er det dekorasjon eller er det et skytevåpen? Har noen av dere her på Svartkrutt.net Litt info på det " kjipe, men skytbare gøye" som kan være en utfordring å anskaffe, men enda verre å gi en indetitet?

Bilder av min litt off "skytevåpen"

[image]

[image]

[image]

--
Besøk meg på www.krutnarr.no
Mail meg på: krutnarr@krutnarr.no

Dobbeltløpet perkusjonspistol

av Roy-Terje Kjoberg @, Sogn og Fjordane, torsdag 21. januar 2016, kl. 00:20 (693 dager siden) @ krutnarr

Der var nok piratkopier ute på markedet dengang som nå. Våpen som i ytre var ganske så like men som kanskje var av noe mer "beskjedene" når det kom til materialvalg og kvalitet. Her er min belgiske Colt-kopi.

[image]

Dobbeltløpet perkusjonspistol

av Cap'n Redneck, close to Hell., mandag 25. januar 2016, kl. 11:57 (688 dager siden) @ krutnarr

"Spørsmålet på denne tråden er:
Hva var de "Simple" Belgiske våpnene som ikke hadde signatur egentlig tenkt brukt til?"

Svar: selvforsvar.

--
"As long as there's lead in the air, there's still hope..."

RSS på tråd