Ny-ervervelse (Patronvåpen)

av BjørnL, fredag 22. januar 2016, kl. 20:32 (572 dager siden)

Hei!

Jeg kjøpte meg en P-1864 Snider fra IMA for 550 dollar pluss frakt. Etter en uke ble den levert på døra. Det bar rett i garasjen for demontering og rengjøring. Det ble en hyggelig opplevelse til tross for mye gjenstridig skit og lort som skulle bort. Ingen deler manglet. Jeg fryktet stygg rust på pipen under for-treet, men her var det kun blankt stål, og etter å ha dratt noen filler fuktet i diesel gjennom løpet var det speilblankt. Utrolig. Det var ikke rust på geværet i det hele tatt, kun noen måtthull i stokken. Alle mindre deler som lås, avtrekkerbøyle etc. ble vasket i ultralydvasker med kokende vann, litt sitronsyre og såpe. Pipe og låskasse måtte skapes og skrubbes. Samme med stokken. Nå er den klar til bruk.

BjørnL

[image][image][image][image][image][image]

Personlig bilde

Ny-ervervelse

av Kammerherren ⌂ @, Hadeland, fredag 22. januar 2016, kl. 21:56 (572 dager siden) @ BjørnL

Gratulerer med nytt jern!

Når fikk du den i hus? Det går rykter om at import av antikke våpen fra Statene er vanskelig om dagen siden pakkene ofte går via Frankrike inn i Europa. Disse problemene skal ha dukket opp etter det store terroranslaget i Paris nylig.

--
Kammerherren

Personlig bilde

Ny-ervervelse

av aho @, lørdag 23. januar 2016, kl. 01:28 (572 dager siden) @ Kammerherren

Ser bra ut Bjørn!

Personlig bilde

Ny-ervervelse

av Mr. Pitt @, Minnesund, lørdag 23. januar 2016, kl. 06:26 (571 dager siden) @ aho

Importerte to revolvere fra 1889 fra usa for to uker siden uten problemer.
Er nok kun et rykte.

--
Old gunfighters never die, we just go on smellin like black powder.

Ny-ervervelse

av Bernt, søndag 24. januar 2016, kl. 13:58 (570 dager siden) @ Mr. Pitt

Det er nok ikke bare et rykte nei. Importforbudet kom samtidig med EU's hårreisende forslag til ny våpenlov. Jeg har en Mauser M71/84 liggende borte i statene. Den ble sendt til meg i midten av November. Den ble stanset i Frankrike og returnert til selger. Den ble sendt med USPS. Deres pakker går via Frankrike. Hvilket selskap fraktet deres pakker? Kanskje det er trygt å få selger til å sende den igjen?

Personlig bilde

Ny-ervervelse

av Mr. Pitt @, Minnesund, søndag 24. januar 2016, kl. 14:20 (570 dager siden) @ Bernt

Som sagt fikk jeg to revolvere i posten fra usa med usps for omtrent 14 dager siden.
De må ha lagt om ruten, før gikk usa posten via Irland.
Ser heller ikke hensikten med å stoppe gamle våpen som ikke er våpen egentlig men antikviteter.
Kan være at franskmennene trodde dette var noe nytt siden det antagelig stod mauser på pakka.
Ville prøve å sende mauseren på nytt.

--
Old gunfighters never die, we just go on smellin like black powder.

Ny-ervervelse

av BjørnL, søndag 24. januar 2016, kl. 18:00 (570 dager siden) @ Bernt

Hei!

Snideren kom med UPS. De har et godt system for sporing av forsendelse.

BjørnL

Personlig bilde

Ny-ervervelse

av Roy-Terje Kjoberg @, Sogn og Fjordane, søndag 24. januar 2016, kl. 23:59 (570 dager siden) @ Bernt
redigert av Roy-Terje Kjoberg, mandag 25. januar 2016, kl. 00:24

Det har vært hevdet her før - finner ikke innlegget igjen :frown:
Der gikk noen rykter men det var om hvem det var som hadde skyld i elendigheten. Var det myndighetene i EU, var det amerikanerne eller var det et privat påfunn?

Ny-ervervelse

av BjørnL, lørdag 23. januar 2016, kl. 09:20 (571 dager siden) @ Kammerherren

Hei!

Jeg fikk geværet levert på døren tirsdag 19. Januar. Det var ca. en uke atter at den ble bestillt, så det gikk fort og smertefritt. For en tid tilbake kjøpte jeg en Pedersoli Kentucky rifle fra Dixi. Da satt t(r)ollvesnet og ruget på den i tre uker før de greide å få den videresendt. De hadde ikke engang greid å fylle ut papirene rett, så det måtte jeg gjøre selv sammen med et hyggelig kvinnemenneske hos politiet.

BjørnL

Ny-ervervelse

av M-H85 @, mandag 25. januar 2016, kl. 16:54 (569 dager siden) @ BjørnL

Sitronsyre I ultralydvaskeren er svært farlig.
Som regel forsvinner blånering/brunering fra delene som får denne behandlingen.
Ser det har hendt med dine deler også.

Finnes mye annet vaskemiddel som er litt mildere.
Ultralydvaskeren har ikke som mål å vaske delen rene, men å løsne dritten fra delen.
Disse nepal riflene trenger Igrunnen bare zalo og varmt vann i ultralydvaskeren.

Flott rifle forresten. Den vil gi mye glede på banen.

Ny-ervervelse

av festus @, torsdag 28. januar 2016, kl. 21:55 (566 dager siden) @ BjørnL

Nå fikk jeg innmari lyst på en slik... Er det lov å spørre hva det ble i frakt?

:-)

--
"En mann kan aldri ha for mye rødvin, for mange bøker eller for mye ammunisjon"
- Rudyard Kipling

Ny-ervervelse

av BjørnL, fredag 29. januar 2016, kl. 08:29 (565 dager siden) @ festus

Hei!

Det er alltid lov å spørre. Riflen kostet 550$ hos IMA. Grunnet høy dollarkurs, ca. 8.5 NOK, måtte jeg ut med i underkant av 6000 norske kroner inkludert frakt.Jeg har ikke mottatt noen regning fra tollvesnet, så jeg håper på det beste. Håper min kone ikke er inne på dette forumet.http://www.forum.svartkrutt.net/images/smilies/biggrin.png

BjørnL

Personlig bilde

Ny-ervervelse

av Parelius @, Ved Glommabredden, fredag 29. januar 2016, kl. 15:46 (565 dager siden) @ BjørnL

[image]

Gratulerer med flott børse!
Frister med et tilsvarende kjøp:-)

Når det gjelder våre bedre halvdeler taler vedlagte bilde for seg selv:-)

RSS på tråd