Forladning (Utstyr og tilbehør)

av arvegutt, fredag 11. mars 2016, kl. 15:54 (472 dager siden)

Jeg bruker pappskiver inne i patronene (45 colt) som forladning. Vet at noen bruker semulegryn eller filtpropper som man får kjøpt. Noen erfaringer på hva som er best å bruke?

Personlig bilde

Forladning

av The Dane @, Danmark, fredag 11. mars 2016, kl. 17:50 (472 dager siden) @ arvegutt

Det er vel 2 forskellige ting?

Papskiven er for at beskytte bunden af projektilet.
Filt og andet er for at optage plads ved en reduceret ladning.

Forladning

av arvegutt, lørdag 12. mars 2016, kl. 00:36 (472 dager siden) @ The Dane

Nei, jeg fyller opp med pappskiver når jeg har redusert ladning. Ca 3-4 stykker, alt etter hvor tjukke de er, sånn at det ikke blir noe rom mellom kula og kruttet.

Personlig bilde

Forladning

av Roy-Terje Kjoberg @, Sogn og Fjordane, lørdag 12. mars 2016, kl. 00:39 (472 dager siden) @ arvegutt

Hvilken erfaring har du gjort deg med å bruke skivene?

Forladning

av arvegutt, søndag 13. mars 2016, kl. 13:30 (471 dager siden) @ Roy-Terje Kjoberg

Jeg har ingenting å sammenlikne med da jeg kun har brukt pappskiver, men det funker vel "greit nok". Spørsmålet er om andre typer fyllmasse mellom kule og krutt kan ha innvirkning f.eks på presisjon?

Personlig bilde

Forladning

av nevS, Minnesund, søndag 13. mars 2016, kl. 14:18 (471 dager siden) @ arvegutt

Prøv alle gode forslag her,
Jeg brukte filtpropper, smurte.

Samme hva du prøver så MÅ du rense kula i bakkant helt siden alt som blir med ut gjør at den fort blir litt ustabil.

--
Samler på sisteplasser.
Skytter ikke samler.
Lytt til erfaringer.
Gode råd som det å tru og synsing funker kanskje når du har prøvd rådene fra en med erfaring.

RSS på tråd