Blind høne finner Krag Petersson (Patronvåpen)

av C96, tirsdag 12. april 2016, kl. 14:27 (468 dager siden)

Denne dukket opp på en lokal auksjon, og tilslaget ble mitt. CJV produsert, ser No. 804. Desverre modifisert for jakt?, løpet minus 12cm, så bajonettklakken er borte, forsiktet modifisert, fortreet er kappet foran bakre løpsbånd og det er gjordt nettskjæring rundt kolbehalsen.
Det mekaniske forbausende bra, flotte riflinger i løpet kom fram etter puss.

[image]

[image]

[image]

Edit: Lagt til bilder for trådstarter. Redaktøren

Personlig bilde

Blind høne finner Krag Petersson

av Roy-Terje Kjoberg @, Sogn og Fjordane, tirsdag 12. april 2016, kl. 14:36 (468 dager siden) @ C96

Grattulerer med ny børse :clap:
Håper du legger ut flere bilder :-)

Personlig bilde

av Trond ⌂ @, Oslo (nov-mars) Brekkestø resten av året, tirsdag 12. april 2016, kl. 15:08 (468 dager siden) @ Roy-Terje Kjoberg

Grattis, det er spesielt gøy med dem som ble skrudd sammen på CJV.

En Remingtonpipe er dessverre ca 5 cm for lang og jeg er redd det er mye jobb å få til et nesebeslag til den, så det er kanskje best å la den være som den er. Det er jo en del av historien, det også.

--
Norwegian Military Small-arms 1604-WW2

Trond

av C96, søndag 17. april 2016, kl. 13:57 (463 dager siden) @ C96

Litt ny informasjon, også konvertert til sentertenning, og allerede testskutt!
Stor forskjell i kammerdimensjon på min svenske RB og denne. I den svenske RB behøver en ikke å presse hylsene etter skyting. I denne ble et utvalg som nesten gikk i kammeret presset og merket for bruk i dette våpenet. En del svake anslag resulterte i noen klikk, mistenker marginal forskjell i tykkelsen på hylseranden, omformede .348 Win hylser. Eller var samlingen overraskende god, sikter og skytter tatt i betraktning.

Personlig bilde

av jæger justnæs @, Kristiansand, mandag 18. april 2016, kl. 09:59 (462 dager siden) @ C96

Flott med en feltrapport, ser gjerne bilder fra en skyteøkt også.
Aprilkonkurransen, for eksempel ;-)

--
Best når det smeller!

RSS på tråd