Forsikte til Remington m/1863 NMA (Håndvåpen)

av krutnarr ⌂, Søgne, tirsdag 19. april 2016, kl. 17:11 (603 dager siden)

Hei
Det er jo flere tråder om høytskytende Remington revolvere her på forumet. Medisinen er mere krutt eller høyere korn. Jeg har prøvd begge deler. Revolveren er en original m/1863 NMA. Den treffer mitten av skiva om jeg sikter 20-30cm under skiva med "vanlig 30 grains ladning" på 25m avstand. Mere krutt hjelper litt,men ikke nok. Nytt korn måtte til. Det sitter i kilespor så jeg dunket ut det gamle med resultat at kornet datt ut av foten. Lodda da inn et høyere korn i original fot. Det gikk dårlig. Det løsner bare. Måtte til slutt file ut fot og korn i et stykke.

[image]

Håper dem går greiere nå. Det er ivertfall litt å file på ;-)

--
Besøk meg på www.krutnarr.no
Mail meg på: krutnarr@krutnarr.no

Forsikte til Remington m/1863 NMA

av jæger justnæs @, Kristiansand, onsdag 20. april 2016, kl. 17:27 (602 dager siden) @ krutnarr

Det så ut som en holdbar løsning. Bra å ha noe å file på, nå det blir mange tiere fremover. Du får du kjøpe inn nok medaljepuss til sesongstart ;-)

--
Best når det smeller!

av Burgsmuller @, Oddøling på Romerike, torsdag 21. april 2016, kl. 19:39 (601 dager siden) @ jæger justnæs

Flott med ett svalehale spor for sikte. På min er det skrudd in så da ble det det gjort slik
[image]

--
T.B

av aho @, tirsdag 1. november 2016, kl. 06:41 (408 dager siden) @ Burgsmuller
redigert av aho, tirsdag 1. november 2016, kl. 06:48

Hei!

Trenger litt input om siktene til orginal Nma 1863 .
Ser det løses på forskjellige måter.
Min har inskrudd sikte ,så jeg undrer om det er noen som har alternative løsninger til Burgsmuller sin patent?
Vil jo helst ha orginal profil på siktet.
Flere veier til Rom osv:-)

Alf j

RSS på tråd