Personlig bilde

Antikkjakt i Odense (Utstyr og tilbehør)

av krutnarr ⌂, Søgne, lørdag 4. juni 2016, kl. 16:52 (438 dager siden)

Hei.
Det skjer relativt lite på forumet om dagen så jeg tenkte å dele litt fra siste tur.
Det er alltids moro å snuse litt i antikkbutikkene man finner rundt om i verden. Noen av de er virkelig et funn. Det var også denne Kramboden i Nedergade 24 i Odense, Danmark. Jeg møtte eieren Knud Hage som hadde drevet boden i mange år. Bildet under er tatt for 20-30 år siden.

[image]

Inventaret og vareutvalget er ennå som på bildet (muligens litt mere støv ;-))
Knud er utdannet gullsmed og reparerer det meste. Han er levende opptatt av tinn. Han kunne fortelle at bygget som kramboden lå i er 450år gammelt. Det er ikke forandret noe som helst. til og med vinduene er originale. Det som var "nytt" er elektrisk lys. Et kult bygg.

[image]

På våpenfronten var det lite, men fikk kjøpt meg et kruttmål. Det ble solgt over disk innpakket i kremmerens sjøllaget spisspose av gråpapir som seg hør og bør :-D

[image]
(De to rullekrymperene er fra et annet antikvariat)

Kruttmålet ble kjøpt for en slump danske skilling. fint?

[image]

Kan på det sterkeste oppfordre til en tur innom Kramboden i Nedergade eller andre kramboder rundt om. Det er moro å treffe folk som liker gamle ting.......

[image]

--
Besøk meg på www.krutnarr.no
Mail meg på: krutnarr@krutnarr.no

Personlig bilde

Antikkjakt i Odense

av Mr. Pitt @, Minnesund, søndag 5. juni 2016, kl. 07:44 (437 dager siden) @ krutnarr

Der jeg kommer fra kalles spisspose, kremmerhus.
Det finnes en butikk på Brandbu, som bruker kremmerhus i dag.
Alltid artig med sånne butikker, da jeg vokste opp i Oslo, var det flere slike marsjandiser som ble hyppig besøkt, bla på Tøyen og Grønland, de er nå alle borte.

Det ble fem timer på Romeriksmarkedet i går.

--
Old gunfighters never die, we just go on smellin like black powder.

Personlig bilde

Antikkjakt i Odense

av jæger justnæs @, Kristiansand, søndag 5. juni 2016, kl. 10:49 (437 dager siden) @ Mr. Pitt

Takk for kjempeflott reisebrev fra Danmark, krutnarr.
Det kunne gjerne vært lagd sånt på film og vist på NRK. Gratulerer med morsomme kjøp :-)

--
Best når det smeller!

RSS på tråd