Personlig bilde

Ribbefelten 2016. (Stevner)

av kjberg @, 1878 Hærland, fredag 16. desember 2016, kl. 22:24 (360 dager siden)

10 dager til årets ribbefelt i Eidsberg.
Ta en tur da vel! Ribbefelten er den samme hvert år.
26-12 fyrer vi løs i Hærlandskogen.
Velkommen til dere alle.
EFP.

Edit: Endret trådkategori til Stevner. Redaktøren

Ribbefelten 2016.

av Cap'n Redneck, close to Hell., søndag 18. desember 2016, kl. 20:50 (358 dager siden) @ kjberg

Kan du utbrodere litt for oss som ikke har vært der før / vært der på lenge..?

- våpenklasser?

- antall skudd?

- antall hold?

- ca. skuddavstander?

- veibeskrivelse / GPS-koordinater?

--
"As long as there's lead in the air, there's still hope..."

Personlig bilde

Ribbefelten 2016.

av kjberg @, 1878 Hærland, mandag 19. desember 2016, kl. 12:52 (357 dager siden) @ Cap'n Redneck

Ribbefelten er et lite stevne som Eidsberg flint & Perkusjon har hatt som tradisjon 2 juledag gjennom flere tiår. Det skytes på fire hold og fem skudd pr. hold. Seks mann pr. lag. Det skytes en klasse rifle og en klasse revolver. Patron, perk, eller flint etter ønske, Rifle er rifle. I revolver skyter også perk. og patron. Man tager det man haver. Riktig krutt og Bly kuler er et must. Det skytes på forskjellige figurer på alle hold, avstander fra 15-50 meter. Mange skyter både rev klasse og rifleklasse. Beste skytter sammenlagt for begge våpenklasser blir berømmet med medalje og diplom med tittelen Ribbern. Ellers er det medaljer til de tre beste i hver klasse. På en kort dag som denne skytes det gjerne en 40 serier fra det lysner til det mørkner.
EFP.

Personlig bilde

Ribbefelten 2016.

av qualibra @, tirsdag 20. desember 2016, kl. 11:16 (356 dager siden) @ kjberg

Hei Kjell og takk for at du holder koken sammen de andre der nede i øst .

Denne gangen må jeg ta litt forbehold, fordi jeg er inne i en flytteprosess.

Overtagelsen av den rønna jeg har pådratt meg, er - av alle datoer, satt til den 1/1-2017,
og da kan mye av romjula gå med til flytting .

Håper å ta det igjen seinere om det ikke skulle bli noen tur på meg denne gang .

Jeg ønsker dere alt godt alle samma i både Jula og resten av året .

--
qualibra

Personlig bilde

Ribbefelten 2016.

av kjberg @, 1878 Hærland, fredag 23. desember 2016, kl. 17:17 (353 dager siden) @ kjberg

Ja nå er det dan føre dan. og kort tid igjen til Ribbefelten. Hold kruttet tørt og smelljærnet klart, så møtes vi på EFPs bane i Hærland til en runde i skogen 2 juledag.
Vi i Eidsberg Flint & Perkusjon vil få ønske alle svartkrutt folk her på Svartkrutt.net og adm. En riktig God Jul og et riktig Godt nytt år.
Med Julehilsen fra Eidsberg Flint & Perkusjon.

Personlig bilde

Ribbefelten 2016.

av qualibra @, mandag 26. desember 2016, kl. 01:21 (351 dager siden) @ kjberg

Lykke til med arrangementet i dag !

Håper at ikke været blir plagsomt for dere i dag .

Vi ses utpå nyåret .

--
qualibra

Personlig bilde

Ribbefelten 2016.

av kjberg @, 1878 Hærland, mandag 26. desember 2016, kl. 18:28 (350 dager siden) @ qualibra

Her er resultatene fra Ribbefelten i dag og et knippe smilende vinnere. Dagfinn Torp stakk av med Ribbern (sammenlagten).[image][image]

Personlig bilde

Ribbefelten 2016.

av kjberg @, 1878 Hærland, mandag 26. desember 2016, kl. 18:35 (350 dager siden) @ kjberg

Det er en fryd å se på også.[image]

RSS på tråd