Identifisering (Identifisering)

av Erlend S @, Feiring, fredag 3. februar 2017, kl. 23:28 (53 dager siden)

Er det noen som kan fortelle meg noe om denne? Alt er av interesse. Lengden på løpet er 92,5cm og diameter innvendig 19mm. [image][image][image][image][image][image][image][image][image][image][image]

Identifisering

av svovelsvein @, lørdag 4. februar 2017, kl. 00:21 (52 dager siden) @ Erlend S

Fin børse.
Belgisk produsert med damaskløp.
Kunstig øye får du hos noen som driver med utstopping av fugler slik at du kan skifte ut bukseknappen.

Identifisering

av Erlend S @, Feiring, lørdag 4. februar 2017, kl. 11:58 (52 dager siden) @ svovelsvein

Takk for svar. Noen forslag på alder og verdi?

Identifisering

av Browning08, lørdag 4. februar 2017, kl. 13:23 (52 dager siden) @ Erlend S

Dette minner mistenkelig om en Victor Collette jeg hadde en gang i tiden. Se om du finner et lite stempel med VC et eller annet sted....

Identifisering

av KIRA, søndag 5. februar 2017, kl. 12:30 (51 dager siden) @ Browning08

Antar Victor colette har laget kolben. Eg har ei lignende, men dobbelløp, med damaskløp. På løpet står Canons a Rubans. Under løpet står J.A Petry og elg i oval. Det står og A J D. og / C.
Utsjert hode er ganske likt, og innfelt hetteboks er heilt lik.Verdi? min er no ikkje til salgs

Identifisering

av Erlend S @, Feiring, søndag 5. februar 2017, kl. 14:07 (51 dager siden) @ KIRA

Takk for svar. Noen forslag på årstall?

Identifisering

av KIRA, søndag 5. februar 2017, kl. 15:13 (51 dager siden) @ Erlend S

Regner med ca 1850-1860.Men kan og vere til 1870 Det var vel då perkusjon våpen var på sitt beste, ellers varierer det vel litt.

Identifisering

av festus @, søndag 5. februar 2017, kl. 18:52 (51 dager siden) @ svovelsvein

Jeg synes nå bukseknappen var ganske søt, da... ;-)

--
"En mann kan aldri ha for mye rødvin, for mange bøker eller for mye ammunisjon"
- Rudyard Kipling

RSS på tråd