Personlig bilde

Dr Goodwin (Utstyr og tilbehør)

av MrOneTwo @, torsdag 23. februar 2017, kl. 16:04 (240 dager siden)

Er det noen der ute som har erfaring med Mike Neumann sine tangesikter? Han lager en kopi av Goodwin siktet fra 1860 årene... Ikke at det vil spille noen rolle om noen har dårlig erfaring, for jeg har allerede bestilt både fram og baksikte av ham. Jeg har ikke hørt noe annet enn positive ting om produktene hans. Så det blir nok bra....får vi tro.

--
Jeg ble født på kvelden, men ikke i går kveld...

Personlig bilde

Dr Goodwin

av MrOneTwo @, fredag 21. april 2017, kl. 19:09 (182 dager siden) @ MrOneTwo

Da har godsakene ankommet.... må si jeg er meeeeget fornøyd akkurat nå....

[image]
[image]
[image]
[image]

--

Personlig bilde

Dr Goodwin

av reldor @, Moss, fredag 21. april 2017, kl. 22:17 (182 dager siden) @ MrOneTwo

Vakkert:knegge:

R.

--
Religion er menneskets seier over fornuften.

Personlig bilde

Dr Goodwin

av kjberg @, 1878 Hærland, lørdag 22. april 2017, kl. 08:39 (182 dager siden) @ MrOneTwo

Hvor mye kom det på? det ser jo veldig bra ut. MrOneTwo.
Ser ut som det er bronse lager til skruene for høyde og sidejusteringene?

Personlig bilde

Dr Goodwin

av jæger justnæs @, Kristiansand, lørdag 22. april 2017, kl. 09:25 (182 dager siden) @ kjberg

Flott sikte, vel anvendt ventetid og penger :-)

--
Best når det smeller!

Personlig bilde

Dr Goodwin

av MrOneTwo @, lørdag 22. april 2017, kl. 13:09 (182 dager siden) @ jæger justnæs

Siktene kom på 11100 Rand, det er vel sånn ca 7400. Så billig er det ikke uansett hvor man kjøper. De ser ut til å ha en bronseforing for å minske slitasje ja. Og så har de en liten justerings skrue som gjør det mulig å holde baksiktet vinkelrett på siktelinja uansett avstand.

Siktet kan ikke foldes bakover, men fremover går. Tanken er uansett at man skal lade og pusse under siktet. Det er grunnen til at jeg vil ha Dr Goodwin baksikte. For å slippe å måtte vippe ned siktet hele tida.

--

Personlig bilde

Dr Goodwin

av MrOneTwo @, mandag 1. mai 2017, kl. 16:07 (173 dager siden) @ MrOneTwo

Første test av nye sikter. Hadde kun stolpe som framsikte. Men det er egentlig bedre enn å skyte med hullkorn synes jeg nå. Er det noen der ute som har et brett med Montana Vintage Arms sine hullkorn til overs så si gjerne fra. Må prøve med det også..

[image]

--

Personlig bilde

Dr Goodwin

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, onsdag 3. mai 2017, kl. 12:51 (171 dager siden) @ MrOneTwo

Fint sikte og fin samling. Hvilken avstand er det skutt på?

Jeg har et ekstra MVA-sett med hullkorn, men kan ikke for livet finne det igjen. Jeg har for så vidt funnet mye annet jeg hadde glemt jeg hadde, så letingen har ikke vært helt forgjeves for min del. Jeg tror det er Sharps Style Card A jeg har, men det kan også være B. Jeg leter videre.

--
Øyvind F. - forum admin
Click here to read more about my new book: blackpowderbook.com.

Personlig bilde

Dr Goodwin

av jke @, Wisconsin US, onsdag 3. mai 2017, kl. 14:52 (171 dager siden) @ MrOneTwo

That is some mighty fine shooting Mr.OneTwo sir!!! :ikkeverdig: But then, I expected nothing less from you. :lol3:
Perhaps if you have time you could tell us about your load development? Do you compress the powder?

Keep up the good work.

Personlig bilde

Dr Goodwin

av MrOneTwo @, torsdag 4. mai 2017, kl. 08:45 (170 dager siden) @ jke

Takk for innsatsen Øyvind... Si fra når du gir opp letingen:-) , for da kan jeg sende en bestilling til gutta der borte...

John... That grouping was made with the old style Government round nose 500 grs bullet in front of 70ish grs of Swiss 1 1/2 F (probably closer to 75 grs)..... 0.06" Veggie wad between bullet and load. Powder compressed 3mm.... and I always run the powder through a drop tube first.

I have another load waiting to be tested on paper. Ray Hansson, a member of team USA send me a bullet mould that makes a 540 grs bullet with the first band reduced. That one makes it easy to get 80 grs in the 45-70 casing. I have even loaded some with 85 grs. But the compression might be a little bit over the edge. With the 80 grs load I compressed 4.2mm. I have tested it through the chronograph, and it makes 1333 fps. So it should reach the 1000 yard line with enough authority to make a statement.

--

RSS på tråd