Fjerning av "moderne" kulefett? (Utstyr og tilbehør)

av Old Colt @, lørdag 22. april 2017, kl. 19:38 (90 dager siden)

Hei folkens,

som nevnt i en annen tråd har jeg en S&W Target model 3, i 38-44 kaliber, som skal være med på banen for behørig, og betimelig lufting. Nå er riktige kuler i hus, .361 og med rund nese. 145 grains omtrent i vekt. Problemet er at de har en smørerille som er fylt med fett beregnet for et helt annet krutt enn det jeg har tenkt å bruke...

Noen tips for å fjerne dette, og erstatte med noe fra en herliggende web-shop? Alternativt la det være og smøre fettet foran? (Som den oppmerksomme leser vil vite er denne patronen beregnet for hylser som fyller hele sylinderen, og kula sitter inni med tuppen flush med hylsefront.

Regner med en runde i steikovenen, eller i vannbad gjør susen, men kanskje noen har praktisk erfaring??

Takker så mye...

For øvrig: Sees vi på KVF sin messe i morgen??

Old Colt (Med en viss svakhet for Smith & Wesson...) ;-)

Fjerning av "moderne" kulefett?

av Cap'n Redneck, close to Hell., lørdag 22. april 2017, kl. 20:59 (90 dager siden) @ Old Colt

Hvis du er ungkar vil stekeovnen funke.

Om du deler stekeovnen med et hunkjønn vil jeg sterkt anbefale vannbad...!

--
"As long as there's lead in the air, there's still hope..."

Personlig bilde

av MrOneTwo @, lørdag 22. april 2017, kl. 21:43 (90 dager siden) @ Cap'n Redneck

Ikke gjort det så mange ganger, men det har funket ganske greit å koke de. Fettet blir liggende oppå vannet.

--
Jeg ble født på kvelden, men ikke i går kveld...

av Old Colt @, torsdag 27. april 2017, kl. 22:56 (85 dager siden) @ MrOneTwo

Koking/varming i vann virker som en vettug plan... Tipper en runde på sidebrenneren på en Weber grill, trygt utendørs, gjør jobben! :-) Har en gammel gryte som er gått ut på dato med hensyn til matlaging, som bør kunne funke. Bly og mat er en dårlig kombinasjon uansett!

Rapprt fra banen kommer... :-D

Personlig bilde

av jæger justnæs @, Kristiansand, torsdag 27. april 2017, kl. 23:03 (85 dager siden) @ Old Colt

Ellers så spiser jo white spirit fett/grease til frokost, vet ikke hvordan det vil fungere på det som er på kulene dine men verdt en liten test? Krever lite arbeid om det fungerer.

--
Best når det smeller!

av Old Colt @, fredag 28. april 2017, kl. 07:33 (85 dager siden) @ jæger justnæs

God ide... det hadde jeg ikke tenkt på!

Nok et punkt på helgas liste over test-oppgaver. Rapporterer tilbake etterpå. :-)

Old Colt

Personlig bilde

av Burgsmuller @, Oddøling på Romerike, fredag 28. april 2017, kl. 15:50 (84 dager siden) @ Old Colt

Whitesprit virker sikkert helt topp den også men ikke så bra å ha hendene. Bør i allefall bruke en gummi/plastikk hanske som tåler det. Kan anbefale kokende vann i en blikkboks og hell kuler oppi så smelter fettet veldig kjapt. Renser boksen for så å skylle en gang til men det er sikkert ikke nødvendig.

--
T.B

RSS på tråd