rense løp (Ikke spesifisert)

av Dodgedog, fredag 15. september 2017, kl. 00:53 (89 dager siden)

Lurte på om noen her har prøvd å rense løpet på svartkrutt børsa eller revolver med et løskrutt skudd i...kremt..veit dette er fy,fy men..røyksvakt?:-| altså i stedet for å dra pussestang og lapp gjennom..

Låser denne, er nok gjenstand for sletting. Redaktøren

låsing av emne

av Dodgedog, fredag 15. september 2017, kl. 16:15 (89 dager siden) @ Dodgedog

av Dodgedog, fredag 15. september 2017, kl. 01:53 (15 timer, 12 minutter siden)
Lurte på om noen her har prøvd å rense løpet på svartkrutt børsa eller revolver med et løskrutt skudd i...kremt..veit dette er fy,fy men..røyksvakt?:-| altså i stedet for å dra pussestang og lapp gjennom..

låst

La ut et emne ang å bruke røyksvakt til rensing av løp men ser at dette ikke vart nådig tatt opp i redaktørens øyne. var da voldsomt kor strengt det var her inne da? er jo ikke snakk om å skyte med det, men til å rense løpe på skytebanen i en fei og om noen har tenkt i de samme baner. Om admin vil slette dette og blokkere meg pga dette så greit for meg.
ytringsfrihet gjelder tydeligvis ikke på enkelte forum

Personlig bilde

låsing av emne

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, fredag 15. september 2017, kl. 16:30 (89 dager siden) @ Dodgedog

Nå hadde jeg ikke fått med meg at innlegget var låst, men dersom du hadde lest forumreglene så hadde du skjønt at røyksvakt er et ikke-tema her. Jeg anbefaler deg også å lese deg opp på konseptet ytringsfrihet.

--
Øyvind F. - forum admin
Click here to read more about my new book: blackpowderbook.com.

låsing av emne

av Geir @, fredag 15. september 2017, kl. 20:23 (88 dager siden) @ Dodgedog

av Dodgedog, fredag 15. september 2017, kl. 01:53 (15 timer, 12 minutter siden)

låst

La ut et emne ang å bruke røyksvakt til rensing av løp men ser at dette ikke vart nådig tatt opp i redaktørens øyne. var da voldsomt kor strengt det var her inne da? er jo ikke snakk om å skyte med det, men til å rense løpe på skytebanen i en fei og om noen har tenkt i de samme baner. Om admin vil slette dette og blokkere meg pga dette så greit for meg.
ytringsfrihet gjelder tydeligvis ikke på enkelte forum

Har ingenting med ytringsfrihet å gjøre,men det vil være livsfarlig å prøve.

--
Tidligere kjent som kruttlappen2

Personlig bilde

låsing av emne

av The Dane @, Danmark, lørdag 16. september 2017, kl. 10:06 (88 dager siden) @ Geir

Been there done that, didnt work!

Selv om piben ser helt ren og fin ud sidder der stadig masser af sortkrudt rester som er meget synlige på renselapperne ved brug af vand og sæbe.

låsing av emne

av dinsdale, lørdag 16. september 2017, kl. 14:16 (88 dager siden) @ The Dane

http://www.longrangebpcr.com/Controlling-Fouling.htm

Her er en artikkel som beskriver "pussing" av svartkruttbørser ved hjelp av patroner med en redusert svartkruttladning og diverse pappskillinger og filtpropper. Ifølge skribenten skal prosedyren være svært effektiv.

låsing av emne

av Landmark, lørdag 16. september 2017, kl. 21:57 (87 dager siden) @ The Dane

Jeg måtte prøve dette etter å ha lest innlegget.
Det gikk først 25 skudd med 85 grains PP gjennom min kjære KV RB med 1 meter løp.
Deretter skjøt jeg 2 serier leirduer med røksvakt. Løpet ble rett nok litt renere, men dette fungerte ikke i nærheten av en det som må til.
Varmt vann og olje gjorde derimot susen.

Nymotens pussesaker fungerer selvfølgelig også, men oldschool løsningene føles alltid best

Personlig bilde

låsing av emne

av krutnarr ⌂, Søgne, lørdag 16. september 2017, kl. 22:42 (87 dager siden) @ Landmark

Hei.
Vær så greie. IKKE prøv noe som helst av røksvakt krutt i sortkruttvåpen. Det er veldig farlig. Vi har ikke råd til å miste noen av dere.....
Øyvind: steng dene galematiastråden. Dette er virkelig ikke noe som helst som er en svartkruttskytter verdig. Puss er puss. Rengjør våpen som det må gjøres eller la være å skyt.

Hilsen en skremt gammel entusiast i det sorte gull.

--
Besøk meg på www.krutnarr.no
Mail meg på: krutnarr@krutnarr.no

Personlig bilde

låsing av emne

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, søndag 17. september 2017, kl. 08:53 (87 dager siden) @ krutnarr

Lar den stå til skrekk og advarsel.

--
Øyvind F. - forum admin
Click here to read more about my new book: blackpowderbook.com.

Personlig bilde

låsing av emne

av runastav, søndag 17. september 2017, kl. 16:28 (87 dager siden) @ Øyvind F.

Kanskje på tide med en historieoppfrisking. I replika våpnenes barndom så ble det solgt slike også her tillands registreringsfritt :-)
Helt til en eller annen luring fant på og bruke røksvakt med dertil følgende utfall, dermed så ble det totalforbud mot salg av replikavåpen i Norge. Helt til noen Trøndere fikk ordnet det slik vi har det idag!
Helsing Runar

Personlig bilde

låsing av emne

av qualibra @, tirsdag 19. september 2017, kl. 10:43 (85 dager siden) @ runastav

Du verden, Runar !

Var det såpass også, ja..??!!

Takk for at du opplyste om dette, da jeg ikke hadde denne kunnskapen om den nære fortid i denne forbindelsen .:-(

--
qualibra

RSS på tråd