Personlig bilde

Identifisering av pistol (Identifisering)

av P. T. @, onsdag 14. oktober 2009, kl. 20:16 (3016 dager siden)

Heihei.

Har funnet en pistol, og lurer veldig på om den er noe som helst. Har liten kunnskap på dette selv.

Det jeg vet er at den har måtte kjenne på tidens løp. Jeg fant den i et veldig gammelt redskapshus, derav har den ikke fått ligge helt tørt. Så noe av treet på den er borte. Det er også noen flere detaljer som mangler. Låsen er rustete, fæl og lite bevegelig. Under ved avtrekkeren står det SMT15 og et annet utydelig tegn. Kanskje en dårlig 9?

Kanskje er den verdt en formue, ellers så er den bare noe å henge over peisen.

Setter stor pris på tilbakemeldinger!

[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]

Personlig bilde

Identifisering av pistol

av Trond ⌂ @, Oslo (nov-mars) Brekkestø resten av året, onsdag 14. oktober 2009, kl. 22:04 (3016 dager siden) @ P. T.

Morsom bastard! Avtrekkeren er typisk før 1770. Pipen er nesten umulig å datere. Låsblikket er antagelig fra etter 1830. Sammensetningen fra ca 1850. Selv i god stand ville denne hatt minimal verdi.

Trond

Identifisering av pistol

av chiefen, torsdag 15. oktober 2009, kl. 08:23 (3016 dager siden) @ P. T.

Den merkingen minner meg litt om slik merking som gjøres av museum (for identifisering mot kartotek).

Personlig bilde

Identifisering av pistol

av P. T. @, torsdag 15. oktober 2009, kl. 14:45 (3015 dager siden) @ P. T.

Takker for svar. Da har jeg fått en del mer informasjon. Kan den ha blitt tatt ifra et museum kanskje? Ingen som er interessert i den?

Personlig bilde

Identifisering av pistol

av AndersG ⌂ @, Melbu / Kalsnes - Vesterålen, torsdag 15. oktober 2009, kl. 17:54 (3015 dager siden) @ P. T.

Tja, gammel pang er alltids interessant - i dette tilfellet kommer det veldig an på pris..

--
Umulige ting tar bare litt lengre tid..

RSS på tråd